Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Kodėl mes primygtinai prašome nepirkti Facebook fanų!

Facebook‘e kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau ir daugiau informacijos, todėl atrasti savo tikslinę auditoriją bei komunikuoti jai svarbią įmonės informaciją tampa vis sunkiau. Kaip bebūtų gaila, neretai žmonės pasirenka patį paprasčiausią, tačiau, mūsų nuomone, patį beprasmiškiausią būdą padidinti savo gerbėjų skaičių.

Nors Facebook‘as aktyviai kovoja su nelegaliais fanų viliojimo mechanizmais (jie pakankamai neblogai aprašyti čia), vis tiek internete galima rasti daugybę skelbimų ir siūlymų pirkti fanus.

Skelbimų, siūlančių pirkti Facebook fanus yra labai daug

Jeigu dar nesate girdėję, kodėl pirkti fanus yra blogai, trumpai pristatau pagrindines baimes:
* Rizikuojate, kad Facebook‘as nuspręs pašalinti jūsų puslapį ir jūsų profilį;
* Nelegaliais būdais surinkti žmonės nėra tikrieji jūsų fanai, todėl jūs neturite jokio supratimo apie tai, kaip jie paveiks naujos bendruomenės kūrimą;
* Nupirkti fanai dažniausiai būna pasyvūs ir apatiški, todėl jų nedomins nei jūsų prekės ženklas, nei jūsų skleidžiama informacija.

 

Blogiausia, kai veikla Facebook‘e yra vertinama pagal fanų skaičių. Tai yra pasenęs, klaidingas ir nebenaudojamas vertinimo būdas, o dėsnis „kuo daugiau, tuo geriau“ čia neveikia. Juk esminis tikslas – pardavimų skatinimas, o ne milžiniškas apatiškų gerbėjų ratas.

 

Reikėtų mąstyti apie tai, kiek kainuoja vienas tikras gerbėjas, o ne 1000 netikrų. Nes tik tikri fanai atneša realių dividendų.

Žmogus, kuris įvardijo raudonai apibrauktus „Facebook marketingo privalumus“ ryškiai nelabai supranta, apie ką jis kalba

Jau seniai išnagrinėta marketingo taisyklė, jog esamų (lojalių, tikrų, nuoširdžių) klientų išlaikymas yra kur kas pigesnis ir naudingesnis nei naujų (nežinomų, nepatikrintų, neaiškių) klientų paieška. Todėl pagrindinė investicija Facebook’e turėtų būti skirta tikrų ir teisingų gerbėjų bendruomenės kūrimui.

 

Tikros meilės nenusipirksi už jokius pinigus. Analogiškai ir Facebook‘e: tikrų fanų nenusipirksi!

 

Pasaulyje vienu metu sparčiai populiarėjo fanų pirkimas. Atsirado tokie portalai kaip BuyRealFacebookFans.com, kurie žadėjo, kad už 1000 like‘ų reikės sumokėti viso labo tik 57 JAV dolerius (už 5000 – $197, o už 10.000 – $297). Beje, visi pasiūlymai buvo su galimybe grąžinti pinigus, jeigu nepavyktų surinkti fanų. Tačiau dabar didžioji dalis tokių portalų nebeveikia, pats fanų rinkimo mechanizmas laikomas nelegaliu, o Facebook marketingo specialistai vienu balsu šaukia: tai neduoda jokios naudos!

Jeigu kyla minčių apie fanų pirkimą, pabandykite atsakyti į kelis klausimus:
* Ar man pavyks tokiu būdu surinkti savo tikslinę auditoriją?
* Kokie žmonės spaudžia nuorodas „Pažiūrėk kaip klasiokas daužo klasiokę?“
* Koks bus nelegaliai atvestų žmonių įsitraukimas į mano komunikacinę veiklą?
* Ar išaugs mano pardavimai?
* Ar tai duos bent jau kokios nors minimalios naudos?

 

Tuomet turėtų iškilti klausimas, kaip legaliai ir kokybiškai padidinti fanų skaičių? Yra daugybė būdų, taktikų ir strategijų. Galite išmėginti šias:
* Facebook‘o reklamos (svarbu pateikti kokybišką turinį, geras nuotraukas ir teisingai parinkti auditoriją),
* Efektyvus „landing page‘as“ (welcome page’as, įėjimo tinklalapis),
* Gera komunikacija (ko reikia Jūsų publikai, ko ji iš Jūsų tikisi?),
* Prizai ir dovanos ištikimiems gerbėjams (konkursai, žaidimai),
* Įtraukiančios programos, aplikacijos, žaidimai (išskirtinis dėmesys Jūsų fanams).

 

Ir pabaigai. Gerbėjų skaičiaus didinimas yra sunkus ir ilgas procesas, tačiau duodantis puikių rezultatų. Jeigu būsite nuoširdūs ir susidraugausite su savo klientais Facebook’e, iš to gausite tik naudos. O fanų skaičius – tai tarsi sniego gniūžtė: kuo daugiau turėsite, tuo greičiau ir daugiau jų rinksis.

 

O jeigu Jums reikės pagalbos, rašykite mums – stengsimės pagelbėti 🙂


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Kodėl mes primygtinai prašome nepirkti Facebook fanų!”

  1. Rokas sako:

    Aišku, kad nėra jokios naudos iš nupirktų fanų, tačiau padidinęs jų skaičių įgauni pasitikėjimo potencialių fanų akyse (šimtą kartų diskutuota ir viena pagrindinių priežasčių). Aš Pats pirkau ir norint pagreitint „verslo“ procesą – tai būtina ir tikrai padeda (mano atveju). Reikia žiūrėt tik iš ko perki ir kokia veikla jie užsiims, kad tai padarytų. Pirkau paslaugas ne iš Lietuvos rinkos, ne Lietuvos rinkai ir ką jie žadėjo, tą padarė (300 like per mėnesį taikant tikslinės informacijos reklamą). Kadangi viskas teisingai auditorijai, like’ai įsibegėja kaip sniego kamuolys, žmonės skaito, komentuoja ir dalinasi. Komandą samdžiau odesk.com svetainėje (sakau komandą, nes tai buvo agentūros deleguoti darbuotojai, kurių buvo keli). Mėnesį dirbo, surinkau apie ~400 like, dar po mėnesio skaičius gerokai viršijo 1000. Ką jie darė? Platino mano straipsnius Paid directories, article networks, press releases ir t.t. , vis pateikdami ataskaitą iš kur gauti like, kur platina ir panašiai.
    Viskas būtų buvę įmanoma ir pačiam, viskas vyko legaliai ir kokybiškai, bet man būtų reikėję mokėt atskirai už straipsnių publikavimą mokamose direktorijose. Atsieitų daug brangiau negu sumokėt jiems už darbą ir tiek.
    Žodžiu, nereikia kategoriškai nusiteikt, kad negalima pirkt. Reikia atsakingai išanalizuot iš ko perki ir koks jų planas tai įgyvendint.

    • Rokai, nepyk, bet tas argumentas „kad puslapis rimčiau atrodytų naujų fanų akyse“ tai jau atsibodęs ir, kaip pats sakai, šimtą kartų diskutuotas absurdas. Čia tipo, kaip gatvės apgavikai pasiima kelis pažįstamus, kad aplink juos stovėtų ir vaidintų susidomėjusius, taip potencialias aukas pritraukdami? O dėl pirkimo, bet „su labai rimtom ataskaitom, tikslia auditorija“ ir t.t., ką tu čia rašai – tai vadinama puslapio reklama. Jeigu tu žmones pritrauki į savo puslapį (nesvarbu kokiu būdu – straipsniu, baneriu, rėkimu gatvėj), ir tada jie paspaudžia patinka, pamatę, kas čia pas tave vyksta – tai yra normalus procesas. Bet jeigu tu juos apgaudinėji „spausk kačiuką, spausk skaičiuką“, ir tai padarę jie tampa tavo puslapio gerbėjais – tu perki fanus. O kodėl tai blogai – parašyta viršuj, ir jeigu tų argumentų dar neužtenka – sėkmės perkant ir viso gero:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/kodel-mes-primygtinai-prasome-nepirkti-facebook-fanu