AdomasAdomas
Atgal
LinkedIn – 7 neatleistinos klaidos


Praeitą savaitę papasakojome apie didžiausią pasaulyje profesinį tinklą – LinkedIn. Tikimės, jau spėjote susipažinti su pagrindinėmis LinkedIn funkcijomis, o šiandien papasakosime apie 7-ias neatleistinas klaidas, kurias daro LinkedIn vartotojai.

1. Nesutvarkytas profilis

Pati grubiausia klaida – neužpildytas asmeninis profilis. Google paieškos rezultatuose LinkedIn puslapiai beveik visada išmetami pirmame puslapyje, todėl jeigu ketinate palikti savo profilį visai neužpildytą, geriau net nesiregistruokite – tuščias profilis paliks žymiai blogesnį įspūdį nei išvis neegzistuojantis profilis. Sekite LinkedIn patarimus ir užpildykite 100% savo profilio. O kad tą pasiektumėte, reikės nurodyti:

  • Darbo sritį ir šalį
  • Darbovietę bei darbo aprašymą
  • Įgytą išsilavinimą
  • Bent dvi buvusias pareigas
  • Bent tris Įgūdžius
  • Profilio nuotrauką
  • Bei turėti 50 pažinčių

2. Neįkelta profilio nuotrauka

Jeigu profilį užpildėte 100%, turėjote įkelti ir savo profilio nuotrauką, kas yra tikrai labai svarbu. Pirmiausia, nuotrauka profiliui iš karto suteikia daugiau pasitikėjimo – socialiniuose tinkluose žmonės žymiai labiau pasitiki kitais vartotojais, jei mato jų veidą (tai galioja ir Twitter’yje, todėl netgi didelėms įmonėms siūloma naudoti darbuotojo veidą, o ne įmonės logotipą, pvz., Mashable). Kitas dalykas – LinkedIn kūrėjai rašė, jog profiliai su nuotrauka turi net 7 kartus (!) didesnę galimybę būti išmesti paieškos rezultatuose nei tie, kuriuose nuotraukos nėra.

3. Neišnaudojamos grupės

Prisijunkite prie jus dominančių grupių, klausykite apie ką žmonės kalbą, įsijunkite į jau esamas diskusijas arba pradėkite jas patys. Pasidalinkite informacija ir straipsniais, kurie gali būti naudingi kitiems grupės nariams, taip pat pasidalinkite savo darbo patirtimi ir žiniomis. Spam’eriai niekam nepatinka ir būna greitai išmetami iš grupių. Verčiau galvokite apie tai, kaip galite kuo daugiau padėti kitiems – tik tada galite tikėtis pagalbos ir iš kitų. Kaip jau minėjome praeitame įraše, štai keletas didžiausių LinkedIn grupių, vienijančių lietuvius: biz LithuaniaLithuanian Contacts Network bei Lietuva.

4. Automatiniai pakvietimai

Jonukas atsiunčia tokį pakvietimą, o tu ir nežinai, ar verkt, ar juoktis.

I’d like to add you to my professional network.” – turbūt kiekvienas iš jūsų yra gavęs panašų pakvietimą prisijungti prie kažkieno pažinčių rato. LinkedIn neveltui suteikė jums galimybę įrašyti asmeninį pakvietimą, kuriame trumpai paaiškintumėte, iš kur vienas kitą pažįstate ir kodėl norėtumėte susipažinti. Automatiniu pakvietimu siuntėjas parodo, jog yra tinginys ir negali skirti vienos minutės net trumpam pasisveikinimui parašyti, todėl dažnai tokie pakvietimai yra ignoruojami. Būkit geri, skirkit bent minutę laiko parašyti asmeniniam pranešimui ir pasakyti, iš kure esate pažįstami ir kodėl norėtumėte susipažinti – iš karto išsiskirsite iš 99% žmonių, kurie to nedaro, ir paliksite labai teigiamą pirmą įspūdį.

5. Priimami VISI pakvietimai

Šis klausimas yra labai kontraversiškas ir įvairūs žmonės turi skirtingas nuomones. Vieni argumentuoja, jog LinkedIn yra tik dar vienas socialinis tinklas, todėl kuo daugiau pažinčių turi, tuo geriau – niekada nežinai, kuris žmogus galės tau padėti. Jeigu jūsų tikslas turėti kuo didesnį pažinčių ratą ir turite aiškią komunikavimo strategiją, kodėl gi ne. Tačiau turėti daug pažinčių ir su jais niekada nekalbėti – tai jau tikrai didelė klaida. Be to, LinkedIn siūlo funkciją, kuri leidžia paprašyti savo draugo supažindinti su jo pažįstamu (get introduced to) – pirmo scenarijaus atveju jūsų draugas tik pagūžčios pečiais ir pasakys, kad to asmens visai nepažįsta. Svarbiausia, jeigu kviečiate žmones, kurių visai nepažįstate, galite gauti šiokį tokį ban’ą – LinkedIn vartotojai gali atmesti jūsų pakvietimą ir pranešti, kad jūsų nepažįsta. Tokiu atveju ateityje pažinčių ieškoti galėsite TIK įvesdami savo kolegų elektroninio pašto adresus.

Aš pats renkuosi viduriuką – jeigu mus vienija keletas bendrų pažįstamų, ta pati organizacija ar universitetas, tikriausiai pakvietimą priimsiu. Tačiau jei to asmens profilis visai nesutvarkytas, niekada nebuvau jo sutikęs ir neaišku, kodėl iš viso buvau pakviestas – kvietimo nepriimsiu.

6. Prasta antraštė Headline 

Pirmas dalykas, kurį vartotojai pamatys paieškos rezultatuose – jūsų vardas ir antraštė arba Headline. Dažniausiai būtent pagal jūsų antraštę žmonės ir spręs, pasižiūrėti į jūsų profilį ar ne, todėl labai svarbu kaip įmanoma geriau ją išnaudoti. Jeigu esate studentas, neapsiribokite tik universiteto pavadinimu – aiškiai parašykite, kokio darbo ieškote ar kurioje srityje norėtumėte pradėti karjerą. Į antraštę taip pat įtraukite ne tik savo pareigas, bet ir darbo vietą, pasiekimus, netgi didesnius klientus.

Viename straipsnyje aptikau tokį patarimą: antraštėje pasakykite, KAS jūs esate, KAM padedate, KAIP jiems padedate ir pateikite įrodymų. Kartu autorius pateikia ir keletą pavyzdžių:

  • Executive Recruiter who helps Fortune 500 companies find top tech talent. Clients include Google and IBM
  • Speaker/Author/Coach who helps job-seekers get their dream jobs.  Featured on Fox/CBS/CNN
  • Personal Trainer who helps youth get healthier, stronger, and faster. Former head trainer for the NY Jets

Trumpa ir aišku, tačiau tikrai patrauks daugelio dėmesį. Arba galite pasirašyt visiškai keistą ir neįtikėtiną antraštę (kaip aukščiau), tik vargu, ar tokią antraštę lengvai suras paieškoje. 🙂

7. Nepraleidžiama pakankamai laiko

Pasistenkite skirti bent 15 minučių per dieną LinkedIn socialiniam tinklui. Retkarčiais pasidalinkite įdomiais straipsniais savo žinučių sraute, prisijunkite prie grupių, susipažinkite su kitais profesionalais ir taip plėskite savo virtualią įtaką. O jeigu visai neturit laiko, bent jau susitvarkykite savo profilį, kad paliktumėte gerą pirmą įspūdį. 🙂

 Bonus: nustatykite trumpąją nuorodą

Nueikite į http://www.linkedin.com/profile/public-profile-settings. Dešinėje pusėje, po privatumo nustatymais, rasite „Customize your public profile URL“ – nustatę šią nuorodą atrodysite žymiai profesionaliau ir galėsite lengviau pasidalinti savo profiliu su kitais. 🙂

Tiek šį kartą, bet gal ką nors praleidome? Ar turite kokių nors patarimų apie LinkedIn?

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

3 responses to “LinkedIn – 7 neatleistinos klaidos”

  1. Stasys sako:

    Puikus straipsnis!

  2. LBKS sako:

    Dėkojame už patarimus. Nesu aktyvi, tik stebiu

  3. Marius sako:

    Norim daugiau patarimų verslo puslapiams 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/linkedin-7ios-neatleistinos-klaidos