Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Marketingas ir horoskopai

Istorija kartojasi. Mados grįžta. Jaunimas rengiasi keistai, elgiasi neatsakingai, bando pakeisti pasaulį ir reikalauja socialinės lygybės. Vyresnė karta ilgisi senų gerų dienų ir burba, kad jaunimas visiškai išprotėjo. Politikai varo pasaulį į pražūtį, mokesčiai ir kainos auga, o marketingistai, kaip ir daugelis kitų, bando sudėlioti viską į stalčiukus ir kaip nors paprastai paaiškinti. Esi nepatenkintas darbo sąlygomis? Milenialsas. Rūpiniesi planetos ateitim ir ekologija? Z karta, aišku. Žiūri teliką? Baby boomer’is (kaip pas mus juos vadiname? Tiesiog, pensininkai? Ar išvis apie juos nešnekam, nes nemadinga net apie vyresnius nei 55 kalbėti?)

Dažnai tie patys žmonės, kurie taip entuziastingai „stalčiuoja“ savo tikslines auditorijas ir lengva ranka tūkstančiams žmonių priskiria super generinius bruožus pagal gimimo datą, tuo pačiu prunkštauja, kai paklausi jų, koks jų zodiako ženklas, ir ar jie patys neplanuoja atskiros reklamos strategijos dvyniams, skorpionams ar žuvims. Nes dvyniai, kaip visi žinom, yra visiškai vienodi tarpusavyje, ir tuo pačiu absoliučiai skirtingi nuo skorpionų.

Aišku, tokiais principais vadovaujantis būtų didelė bėda galvoti apie komunikacijos strategiją milenialsams ir Z kartos dvyniams. Jiems gal kažkaip skirtingai visgi reiktų komunikuoti? Gal dėl to tais horoskopais ir nebetikim? Gal kartų raidelės – tai naujieji horoskopai….?

Bet grįžkim prie besikartojančios istorijos. Nuotraukoje – daugiau nei 50 metų senumo TIME žurnalo viršelis, metų žmogumi skelbiantis „25 and under“ kartą – visus, gimusius po II pasaulinio karo. Jie apibūdinami kaip „daug labiau besirūpinantys geresne, saugesne, vieninga visuomene, altruistiški ir galvojantys apie pasaulio gerovę, ne tik savo interesus, garsiai reiškiantys savo nuomonę ir kovojantys už tai, kuo tiki“. (Galima būtų pridėti nuorodų į TikTok, Snapchat, vieną kitą influencerių paminėjimą, „TV“ pakeisti į „išmaniuosius įrenginius“, Vietnamo karą pakeisti į globalinį atšilimą, ir turėtume puikią Z kartos analizę)

Jie turėjo būti visai kitokie, su jais buvo nebeįmanoma susikalbėti vyresniems, jie keitė pasaulį, dirbo visiškai kitaip nei likusieji, vertino patirtis, o ne daiktus, žiūrėjo kitas laidas, klausė kitokios muzikos… Bet tikrai tikrai visi tą darė absoliučiai vienodai. Neilgai trukus po jų buvo įvairios pokrizinės kartos, Gen X, tada atėjo naujas amžius ir atsiraso milenialsai, kurie aišku visiškai pakeitė viską, o dabar tie patys milenialsai suka galvas, kaip ofisus ir reklamos strategijas pritaikyti mistiškiems ir nesuprantamiems Z kartos indigo vaikams.
Panašu, kad ne kartos keičiasi, o žmonės pamiršta, kad mes tiesiog skirtingi. Marketingistai (prie kurių ir save priskiriu), HR specialistai ir kiti, ieškodami paprastesnių būdų suprasti savo tikslines auditorijas, desperatiškai bando sugalvoti dar vieną stalčiuko pavadinimą ir algoritmus, kaip su tuo stalčiuku reikia kalbėti, elgtis ir jam pardavinėti. Tos pačios priežastys, dėl kurių žmonės vis dar tiki horoskopais…taigi taip gera, kai kažkas aiškiai pasako: ji – jautis, todėl tau reikia ją vestis į brangų restoraną, elgtis pagarbiai, ir parašyti jai po pasimatymo nepraėjus daugiau nei 24 valandoms. O jei ji jautis, gimusi gaidžio metais – tada užsimesk ką nors raudono ant galvos, ir pasimatymas bus nerealus.

Kažkur skaičiau citatą: „Manoma, kad Z karta – iš esmės gimusieji po 1995-ųjų – iki šių metų pabaigos sudarys 32 proc. visų pasaulio gyventojų ir taps didžiausiu vartotojų segmentu.“ Ir tam pačiam straipsny autoriai rimtu veidu dalino patarimus, kokie tie Z kartos atstovai yra, ir kaip su jais „elgtis“. Jei horoskopai žmoniją suklasifikuoja į 12 daugmaž lygių dalių, tai marketingistai nesismulkina ir nusprendžia į vieną stalčių įdėti trečdalį pasaulio.

Deja, bet panašu, kad taip paprastai neprasisuksim. Todėl linkiu kitais metais kiek įmanoma mažiau laikytis įsikibus raidelių, nieko nereiškiančių demografinių „nuo 20 iki 60“ klasifikacijų, ir pabandyti SUPRASTI, kas gi vis dėlto yra jūsų tikslinė auditorija, kodėl jie vartoja jūsų produktus, ir kodėl vertina (arba nevertina) jūsų prekės ženklą. Nepriklausomai nuo jų zodiako, gimimo metų ar akių spalvos. Nes labai tikėtina, kad bendrasis vardiklis bus visai ne šios savybės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/marketingas-ir-horoskopai
redwap