Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Ar užduodate (teisingus) klausimus?

Pastarosiomis dienomis aplink girdėti daug įvairiausių „ekspertų“, skelbiančių, kaip svarbu SEO, kaip nuostabiai fantastiška yra turėti „twitter“, „facebook“, „digg“, „delicious“ ir daugybę kitų puikių WEB2.0 produktų, kaip tai padeda jūsų puslapio matomumui, koks svarbus yra YouTube, kaip jis padeda jūsų verslui ir t.t. ir panašiai. Visa tai iš esmės yra teisybė. Bet neteisinga. T.y. neteisinga nepagalvoti apie tai, ar jums, o tiksliau – jūsų klientams, to reikia. Ir svarbiausia – užduoti sau klausimą: kodėl?

Visų šių puikių produktų esmė – vartotojui suteikiama galimybė lengviau, paprasčiau ir efektyviau dalintis informacija.

Įdomia. Informacija.

Taigi:

– Prieš skubėdami į Facebook’ą, pagalvokite – kodėl – žmonės norės būti jūsų (prekės ženklo) „draugais“/“fanais“? Kaip jiems už tą draugystę atsilyginsite? Ar jie gaus unikalios ir įdomios informacijos, kuria norėtų pasidalinti su savo draugais, ar tik „tradicinės“ reklamos „klonus“ kitu kanalu?
– Prieš rašydami blog’ą, pagalvokite, KĄ ten rašysite. Pranešimus spaudai? Statistiką, duomenis apie kompaniją? Kasdienius pamąstymus? Patarimus? Ar jau žinote, kokia informacija domina tuos žmones, kurie, tikėtina, pirks jūsų prekes? Jūsų tikslinę auditoriją, kitaip sakant.
– Prieš kurdami dabar tokį madingą Twitter profilį, pagalvokite, kokias žinutes rašysite savo sekėjams kasdien, kelis kartus per dieną; kokių įdomių nuorodų galėsite jiems pasiūlyti, kokias „paslaptis“ jiems „išduosite“? Ar „nepavargsite“ po kelių savaičių? Galiausiai – ar jūsų klientai naudojasi „Twitter“?
– Prieš „atidarydami“ YouTube paskyrą, dar kartą pagalvokite, ar tikrai turite pakankamai unikalios įdomios video medžiagos? O galbūt pirmi pastebite „virusinius perliukus“, kuriais norite pasidalinti su savo klientais ir draugais?
– Prieš ieškodami SEO ekspertų, prieš pradėdami keisti svetainės turinį tam, kad jame būtų kuo daugiau „raktinių žodžių“, prieš bandydami surinkti kuo daugiau išorinių nuorodų… tiesiog apsvarstykite, ar jūsų svetainė įdomi? Kalbu ne apie pramogas klientui. Noriu tik pasakyti, kad net ir SEO-ptimaliausias tekstas nepadės, jei jis nebus naudingas klientui, pirmiausia ieškančiam savo problemos sprendimo ir naudos – geresnės prekės, mažesnės kainos, įdomesnių atostogų, skanesnio alaus, lengvesnio darbo, gražesnių rūbų, patikimesnio hostingo ir t.t…. Ar jūsų svetainės tekstai padės jam, ar tik informuos apie galimybę rinktis jūsų produktą?

O prieš visa tai, pagalvokite apie patį svarbiausią dalyką:

Kodėl jūs? Kodėl jūsų plastikiniai langai? Kodėl jūsų klubas? Kodėl jūsų reklamos agentūra? Gal yra kokių nors originalesnių atsakymų, nei „nes mes pigiausi“?

Pradėkit nuo „kodėl?“. Nes žinant atsakymą į šį klausimą, bus mažiausiai galimybių suklysti renkantis tolimesnius veiksmus.

Beje, tas optimistinis atsakymas „O kodėl ne?“ šiuo atveju, deja, netinka.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

4 responses to “Ar užduodate (teisingus) klausimus?”

  1. Mindaugas Krasauskas sako:

    Idomiausia yra tai, kad i daugeli siu klausimu atsakymus rasi tik pradejes veikti socialiniuose tinkluose. Tik tuomet pamatai, kokias naujienas facebooke komentuoja, kurias pazymi „like“ mygtuku (o tai svarbu, norint pritraukti nauju vartotoju). Tviteris is principo savo esme yra labiau „viral“ – cia svarbiau, kad kiti dalintusi tavo nuoroda (tik keleta kartu „nusviles“ suprasi ka daryti, kad tavo pasiulyta linka „retwitintu“ kiti zmones:). Apie bloga: parases suprasi, kad populiarinimui reikia facebooko ir twiterio:) ir t.t. Taigi isvada – bandykite, klyskite ir toliau ieskokite. Netgi tikiu, kad is anksto sukurta strategija, pradejus dalyvauti socialineje erdveje pasikeis 50 proc:) Be abejo – yra viena isimtis:) Kreiptis i zmones, kurie siuos klystkelius jau praejo ir pasimoke is savo klaidu:)

  2. Vaidas sako:

    Mindaugai, o bet tačiau kuriant tarkim, unikalų blogo turinį, tikrai nereikia papildomai tiems blogo įrašams reklaminti naudoti visų social networks. Juk sakoma, kad gerą turinį ir be nuorodų ar numetinėjimų ras, tad dėl to parintis tikrai nereikia.

    Mes pvz. nenaudojam Twitterio ir netgi sakom, kad tai, kas tinka Amerikoj, nebūtinai tinka Lietuvoje. Taip pat ir Blakes, ir Vaibo ir kitų plagiatų.

  3. Mindaugas Krasauskas sako:

    O kodel gi nepasinaudojus, tuomet, kai tie kanalai sukurti ir tenais yra potencialus skaitytojai/pirkejai? Geras turinys? Taip, tai 80 proc. viso darbo. Taciau kodel gi nepasinaudojus likusiais 20 proc., kad galetume pasiekti reikiama auditorija.

    Beje, kas nebutinai tinka Lietuvoje dabar, po keletos metu gali tapti madinga:):) Mes vis atsiliekame:) Kad ir su tuo paciu FB:)

  4. […] kurį laiką jau trumpai rašiau apie tai viename savo įrašų, o šiandien norėčiau duoti jums kelis patarimus, kaip prekiniam ženklui sėkmingai bendrauti, […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/marketingas-rinkodara-ar-uzduodate-teisingus-klausimus