Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Mažėja pasiekiamumas? Taip jums ir reikia!

Ne paslaptis, kad kiekvieną dieną informacijos kiekis Facebook’e auga. Natūralu, kad mes tiesiog nepajėgtume sudoroti viso turinio, todėl palaipsniui mažėjantis organinis pasiekiamumas išfiltruoja tas žinutes, kurios Facebook robotų manymu, mums yra pačios aktualiausios.

Todėl nieko keisto, kad komunikacijos specialistai yra priversti ieškoti būdų, kaip įveikti Facebook’o algoritmą bei pasiekti savo tikslų.

Apskritai, Facebook’o pasiekiamumą palyginčiau su didžiuliu futbolo stadionu. Įsivaizduokime, kad stadiono vadovybė mums pasakė: „Kiekvienam nuo 13 metų leidžiame įeiti į stadioną ir bendrauti su kuo tik norite. Bus tam tikrų taisyklių, tačiau kiekvienas turės savo šlovės akimirką ir galės išeiti į stadiono vidurį bei pasakyti, ką tik panorės“.

Problema tik tokia, kad jeigu iš stadiono vidurio mėginsime pasakoti savo istoriją, nelabai daug žmonių ją išgirs. Aišku, jeigu kažkuo priblokšime arba šokiruosime, apie tai greitai kalbės visas stadionas, tačiau tai yra labiau išimtys nei nuolatinis procesas.

Ką padaryti, kad visas stadionas mus išgirstų? Pasiimti į rankas mikrofoną arba nueiti į atskiras ložes, kuriose sėdi žmonės iš skirtingų regionų, pagal skirtingus pomėgius ar amžių. Vienintelis iššūkis – stadiono vadovybė sako: „Jeigu norite įeiti į ložę arba pasiskolinti mikrofoną, turėsite už tai susimokėti“.

Nematau šioje situacijoje nieko keisto, neįprasto, nenormalaus ar nelogiško.

Ką daryti, kad pasiektume savo auditoriją Facebook’e?

Sprendimas #1 – Facebook reklama, nepaisant to, kad ji nuolat brangsta, – vis dar yra vienas pigiausių būdų pasiekti savo vartotojus. Ypač žinant, kad didžioji dalis alternatyvų niekada negalės pasiūlyti tokių tikslių vartotojų grupių pasirinkimo galimybių. Apie tai jau gana seniai kalbame, todėl jeigu pamiršome – čia galime prisiminti.

Kiekvienas susimokėjęs už galimybę pakalbėti (su stadione esančiais žmonėmis), žodžius rinksis ypatingai kruopščiai, atsakingai ir atsargiai – juk niekas nenori išleisti pinigų beprasmiškai.

Grįžtant prie organinio pasiekiamumo – tiesą pasakius, jo mažėjimas nėra toks drastiškas.

„Socialus marketingas“ išanalizavo daugiau nei 100 įvairaus pobūdžio lietuviškų Facebook puslapių (tarp kurių buvo ir smulkaus verslo atstovai su keliais tūkstančiais fanų, ir dideli, kelis šimtus tūkstančių fanų turintys puslapiai), kurių bendras gerbėjų skaičius – beveik 2 milijonai vartotojų. Tyrimas parodė, kad 2014 metais vidutinis organinis pasiekiamumas buvo 7%, tuo tarpu 2015-aisiais krito – iki 5,9%.

Taip kad jokios tragedijos nematau. Kiekvienais metais grasinančiai skambantys pareiškimai apie tai, kad „Facebook reklama neveikia, nes už ją reikia mokėti“ niekur nedings, tačiau akivaizdu, jog tinkamai sudėliota Facebook reklama duoda adekvačią naudą.

Reziumuojant, tie, kas sako, jog organinis pasiekiamumas ir toliau mažės – teisūs, bet tik kalbant apie bendras tendencijas.

Organinis pasiekiamumas mažėja ne dėl kažkokios slaptos Facebooko mafijos. Jis drastiškai mažėja tik tada, kai mūsų turinys yra niekam tikęs. Privalome išmokti kalbėti su savo vartotojais, o ne nuolat šaukti jiems apie tai, kas jiems neįdomu.

Tačiau aš nenustebsiu, jeigu vieną dieną verslo puslapių organinis pasiekiamumas Facebook’e bus ne 5 ar 6 procentai, o 1, nes kuo mažiau bus nereikalingo, beprasmio ir vertės neturinčio turinio, tuo švaresnis bus mano naujienų srautas.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/mazeja-pasiekiamumas-taip-jums-ir-reikia