Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Reklama Facebook’e ir smulkus verslas – puikus derinys?

Šiandien prie popietinės kavos – šiek tiek minčių, kodėl būtent smulkus ir vidutinis verslas gali gauti didžiausią naudą iš reklamos Facebooke ir kitų socialaus marketingo formų. Gero skaitymo!
Aidis

 

Socialiniai tinklai atvėrė didžiulę galimybę smulkiam ir vidutinam verslui pranešti apie save potencialiems klientams ir sudominti juos savo veikla. Neišleidžiant daug pinigų – tiesiog remiantis nuoširdumu ir draugiškumu. Tam nereikia buti marketingo guru ar „partizanu“, išrasti kažkokių niekam iki šiol dar nežinotų būdų. Užtenka būti…socialiam. Bendrauti su klientais taip, kaip bendrauji su savo draugais.

Facebook reklama ir smulkus verslas - puikus derinys

 

Nišinis, į nedidelę žmonių grupę orientuotas, verslas ilgai neturėjo daug galimybių reklamuotis – televizija, radijas, didieji laikraščiai tam buvo paprasčiausiai per brangūs. Mažai parduotuvėlei netgi baneris didesniame internetiniame portale – pernelyg didelė prabanga, pasiekianti per plačią auditoriją – geografijos ir interesų prasme. Tokio tipo įmonės galėjo remtis tik rekomendacijomis „iš lūpų į lūpas“ ir bandyti ieškoti stebinančių ar šokiruojančių „partizaninio“ marketingo metodų, galinčių už sąlyginai nedidelę kainą padėti pasiekti reikiamus žmones. Tačiau, kartu su web2.0 (web3.0? 4.0?) era ir socialinių tinklų isitvirtinimu mūsų gyvenimuose, kur kas didesnę svarbą įgavo dar vienassocialaus – marketingo būdas.

 

Socialiniai tinklai netinka didelėms, arogantiškoms įmonėms. Ar bent jau jų pamėgtiems reklamavimosi metodams. „Pertraukianti“, į mases orientuota, visiškai nepersonalizuota reklama čia nesukuria siekiamo efekto dėl paprastos priežasties – socialiniuose tinkluose žmonės pirmiausiai nori bendrauti, o didelei kompanijai, turinčiai tūkstančius klientų ir atmestiną vadovų požiūrį į „tą vaikų žaidimą – Facebook’ą“ paprasčiausiai neįmanoma reaguoti į kiekvieno kliento klausimą ar nusiskundimą taip, kaip tai gali sau leisti smulkesnės  įmonės. Todėl tikimybė sulaukti nuoširdžios reakcijos parašius nusiskundimą MAXIMOS ar Čili picos Facebook puslapyje žymiai mažesnė negu vietinės kepyklėlės ar mažos kavinukės atstovybėje Facebook’e. O tuo labiau – sulaukti, kad tavo pasiūlymas būtų ne tik išgirstas, bet ir įgyvendintas. Vartotojai tai jaučia, didžiųjų kompanijų marketingistai nelabai stengiasi tai pakeisti – todėl vieni ir nesistengia ieškoti labai glaudaus kontakto, o kiti tuo motyvuoja savo pasyvumą.

 

Ir gerai. Netgi labai gerai – būtent tai ir padeda smulkiai įmonei, protingai naudojančiai atsiradusias galimybes, užmegzti ir palaikyti glaudų ryšį su savo klientais. Būti socialiai. Paskutinių apklausų duomenimis, jau daugiau kaip 97% smulkaus verslo atstovų JAV savo marketingo strategijose didelę reikšmę teikia Facebook socialiniam tinklui – tai netgi didesnis skaičius, nei besinaudojančių „senaja geraja“ el.pašto reklama (95%). Lietuvoje tikslių tyrimų kol kas nėra, tačiau nenustebčiau, jei šis skaičius būtų panašus – čia šis socialinis tinklas turi jau daugiau nei milijoną narių – daugiau nei 50% visų interneto vartotojų. Didelė jų dalis šiame tinkle bendrauja ne tik su savo draugais, bet ir su jiems patinkančiais verslo puslapiais, tad tokia galimybe „būti ten, kur ir klientai“ nepasinaudoti būtų nuodėmė. Arba tiesiog labai kvaila.

 

Socialiniai tinklai – smulkaus ir vidutinio verslo koziris. Teisingai juos panaudojus – bendraujant, domintis klientų gyvenimu – galima labai nesunkiai suformuoti lojalių, rekomenduojančių ir giriančių jūsų verslą draugams, vartotojų bazę. Pirmas žingsnis jau žengtas, netgi jums nesistengiant. Jūs – nedideli. Vartotojai nemėgsta didžiųjų, turtingųjų, arogantiškų ir dangoraižiuose pasislėpusiu Galijotų. Jie visada instinktyviai palaikys mažąjį, besistengianti isitvirtinti. O jeigu jūs parodysite, kaip tai vertinate – tik padėsite jiems sekti savo instinktais.

 

Dabar – kaip niekada – gausu būdų tai padaryti. Paprasčiausias (ir kol kas efektyviausias) jų – jau minėtas Facebook socialinis tinklas. Jeigu ne jis, Lietuvoje būtų daug mažiau sėkmingai veikiančių „butikėlių“, kepyklėlių, mažų elektroninių parduotuvių ir restoranėlių. Apie juos paprasčiausiai niekas nesužinotų, arba sužinotų per vėlai – tada, kai jie jau butu užsidarę. Tuo tarpu dabar pirmasis patenkintas klientas, grįžęs namo, gali prisijungti prie jūsų puslapio Facebook’e ir apie tai pranešti visiems 180 (tiek draugų šiame tinkle vidutiniškai turi statistinis jo vartotojas lietuvis) savo draugų. Kadangi draugai – tai žmonės, su kuriais turime bendrų pomėgių, interesų – didelė tikimybė, kad tarp jų atsiras bent keli, kurie susižavės jūsų verslo idėja. Ratas pradeda suktis, tereikia tą sukimąsi „palaikyti“ – parodyti, kaip vertinate savo klientų lojalumą, pasitikėjimą, ir nenuvilti, o geriausia – dar ir nustebinti juos. Greitu atsakymu į klausimą, specialia akcija, nuoširdžiu atsiprašymu suklydus ir t.t.

 

Visi koziriai – jūsų rankose. Svarbu jų neiššvaistyti.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/reklama-facebooke-ir-smulkus-verslas-puikus-derinys