Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Socialiniai tinklai: kuri agentūra turėtų jais pasirūpinti?

Prieš kelerius metus socialiniai tinklai buvo toks nišinis komunikacijos kanalas, kad sėkmę jam galėjo išpranašauti nebent didžiausi futuristai.
Tačiau situacija yra kardinaliai pasikeitusi. Šiandien socialinių tinklų administravimo paslaugas siūlo visi – pradedant nuo atostogaujančių studentų iki pačių rimčiausių ir didžiausių reklamos agentūrų.
Skirtingos agentūros iš skirtingų disciplinų kovoja dėl galimybės parodyti savo gebėjimus ir muša sau į krūtinę teigdamos, jog būtent jos geriausiai išmano šią sritį.

Ne taip paprasta, kaip atrodo
Todėl nė kiek nestebina, kad mes vis grįžtame prie to paties klausimo: kuri disciplina yra atsakinga už veiksmus socialiniuose tinkluose?
Ar tai ryšių su visuomene agentūros daržas, ar kūrybininkų žaidimo aikštelė, o gal labiausiai tinka skaitmeninės rinkodaros atstovai? Ar tikrai socialinių tinklų klausimų negalėtų spręsti media planavimo agentūra? O kiek mačiau renginių organizatorių pasiūlymų, visuose buvo pateikti ir sprendimai socialiniams tinklams.
Socialiniai tinklai – tai erdvė, kurioje santykius mėgina sukurti daugybė prekių ženklų. Visi jie siekia vieno rezultato – verslo sėkmės. Visa kita – tik priemonės, kurios turi padėti pasiekti tikslą.
Viskas atrodo taip paprasta, kad bene kiekvienas Lietuvos gyventojas gali pasakyti, ką reikia daryti socialiniuose tinkluose.

Dvi esminės klaidos socialiniuose tinkluose
Iš tikrųjų, esminiai, baziniai socialinių tinklų principai atitinka pagrindinę komunikacijos ir marketingo taisyklę – teisinga informacija turi pasiekti teisingą auditoriją.
Net nekalbėsiu apie tai, kad fanų skaičius niekam neįdomus, o verslo rezultatai negali būti matuojami pagal like’ų ar komentarų skaičių.
Tačiau toliau prasideda įdomioji dalis.
Jau labai seniai kalbame ir esu tikras, kad nemažai specialistų puikiai žino, jog kiekvienas socialiniuose tinkluose veikiantis prekės ženklas privalo turėti tikslą, strategiją ir tik tada kurti veiksmų planą bei mąstyti apie konkrečius sprendimus – turinį.
Šioje vietoje įvyksta dvi žiauriausios socialinių tinklų klaidos: nesugebėjimas susitvarkyti su socialinių tinklų statistiniais rodikliais bei nemokėjimas išnaudoti socialinių tinklų reklamos galimybių.
Ar galime įsivaizduoti komunikaciją bet kokiame kitame media kanale, kuriame nėra matuojami rezultatai ir nėra kalbama apie reklamos galimybes?

Kokybiška komunikacija = skirtingos kompetencijos
Socialiniai tinklai – tai unikalus kanalas, kuriame mes turime beprotiškai daug informacijos apie vartotojus ir beribes galimybes pasiekti mums reikalingą auditoriją.
Mano nuomone, socialiniai tinklai – tai beveik visų skirtingų komunikacijos ir marketingo disciplinų visuma. Visiškai nėra svarbu, kokios krypties agentūra rūpinasi socialiniais tinklais.
Svarbu, kad ji turėtų pakankamą kompetenciją atlikti visus būtinus veiksmus, o ne kažkurią vieną jų dalį. Šiai dienai vienam prekės ženklui socialiniuose tinkluose reikalingos tokios (minimalios) kompetencijos:
– strategas (tikslui ir rezultatui pasiekti),
– puslapio administratorius (komentarų ir žinučių priežiūrai),
– tekstų kūrėjas,
– vizualinio turinio kūrėjas (kuris, pageidautina, ne tik išmano Photoshop’ą, bet ir moka kokybiškai fotografuoti bei filmuoti, nes be šių veiksmų – nė iš vietos),
– analitikas (kuris kiekvieną dieną stebi ir analizuoja statistinius rodiklius),
– reklamos specialistas (kuris kiekvieną dieną kartu su analitiku optimizuoja kampanijas ir užtikrina jų efektyvumą).

Skirtingų disciplinų integracija
Ne veltui vienas geidžiamiausių marketingo krypties specialistų yra socialinių tinklų ekspertas. Tokių specialistų paklausa yra itin didelė tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje.
Socialinių tinklų eksperto darbas – duomenų, kuriuos socialiniai tinklai gali mums pasiūlyti, analizė, prognozavimas, tendencijų ir naujovių sekimas bei jų pritaikymas skirtingiems skirtingų disciplinų tikslams.
Ekspertas privalo sujungti skirtingas sritis ir padaryti taip, kad kiekviena žinutė pasiektų savo taikinį laiku ir vietoje. Ekspertas parenka toms žinutėms tinkamas formas, supranta, koks turinys geriausiai veikia ir vadovaujasi ne nuojauta, bet sugeba analizuoti ir interpretuoti turimus duomenis. Ekspertas žino, kas veikia, ir padeda visoms komunikacijos, ryšių su visuomene, rinkodaros ir kūrybos ląstelėms veikti kaip vienas organizmas konkrečioje – socialinių tinklų – terpėje.

Esmė – verslo rezultatai
Ar visas šias socialinių tinklų eksperto funkcijas gali atlikti vienas žmogus? Be jokios abejonės, TAIP!
Ar toks ekspertas bus įmonių viduje, ar išorėje, priklauso tik nuo konkrečios įmonės tikslų ir finansinių galimybių, tačiau sakyti, kad mes išmanome socialinius tinklus, nes mokame sukurti fainą/skanų/gražų įrašą, sulaukusį daug “like” paspaudimų – mažų mažiausiai neteisinga.
Ne mažiau svarbus klausimas – ar vienas žmogus visas šias funkcijas atliks vienodai gerai? Ir, žinoma, ar vienas žmogus su keliais prekių ženklais galės dirbti visapusiškai kokybiškai bei užtikrinti, kad jie pasiektų savo verslo rezultatų?
O jeigu verslo rezultatai nėra pasiekiami, tai klausimas pasikeičia iš esmės: koks tikslas būti socialiniuose tinkluose, jeigu veiksmai ir investicijos neduoda apčiuopiamos naudos? Dėl to, kad daug like’ų? Dėl to, kad faina? Dėl to, kad taip dabar daro visi? Dėl to, kad…?

Nuomonė išspausdinta “Verslo žiniose”.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/socialiniai-tinklai-kuri-agentura-turetu-jais-pasirupinti