Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Socialinių tinklų marketingas 2016. INSTAGRAM

Jau kalbėjau, į ką svarbu atkreipti dėmesį ateinančiais metais, norint geriausiai išnaudoti Facebook’ą savo prekės ženklui – įrašus apie tai galite rasti čia ir čia.  Atėjo laikas paskutinei – trečiajai – daliai, kurioje noriu trumpai pakalbėti apie vis didesnį svorį Lietuvos rinkoje įgyjantį Instagram socialinį tinklą. Vartotojų jame – jau virš 200.000, ir šis skaičius sparčiai auga. Organinis pasiekiamumas, taip stipriai sumažėjęs Facebook’e, Instagrame vis dar siekia 100% – jeigu vartotojas yra jūsų sekėjas, jis tikrai pamatys visus jūsų įrašus. Bet elgtis su šiuo socialiniu tinklu reikėtų atsargiai. Tiems, kurie nekreips dėmesio į naujo kanalo specifiką ir naudos jame tą pačią taktiką, kaip Facebook’e –

Instagram’as neveiks

Instagram reklamos pradėjo veikti spalio pirmąją. Šiai galimybei atsiradus, vieno reklamos paspaudimo kaina šiame tinkle svyravo tarp 0,01 ir 0,05 EUR. Nepraėjus nei mėnesiui, situacija kardinaliai pasikeitė – Instagram’e pradėjo reklamuotis itin daug prekės ženklų, didelė dalis jų – visiškai „ne į temą“, todėl paspaudimo kaina pradėjo labai greitai kilti ir dabar jau siekia 0,5-0,8 EUR už paspaudimą.

Ateinančiais metais nepamirškite ne tik to, kad Instagram – puikus kanalas, leidžiantis pasiekti naują auditoriją, bet ir tai, kad ši auditorija:

a) yra pripratusi prie šiek tiek kitokio turinio nei Facebook’e

b) yra ne tokia plati, kaip Facebook vartotojų ratas. Didžiąją dalį Instagram vartotojų Lietuvoje sudaro jaunesnio amžiaus moterys:

Facebook ir Instagram vartotojų amžius

 

Facebook ir Instagram vartotojų pasiskirstymas pagal lytį

 

Moterys sudaro apie 60% Instagram vartotojų ir daug stipriau pirmauja prieš vyrus, o amžiaus pasiskirstyme 18-24 metų grupė – vienvaldžiai lyderiai. Facebook’e, tuo tarpu, jie jau nusileidžia brandesnei 25-34 metų auditorijai.

Būtent dėl šių priežasčių „Copy-Paste“ sprendimai Instagrame ateinančiais metais tikrai neatsipirks, todėl manau, jog po gerų 3-4 mėnesių pasigirs daug šnekų, kad „Instagramas neveikia“. Jų rezultatas bus sumažėjęs primityvių reklamų Instagram’e kiekis, o tai leis pigiau ir įdomiau reklamuotis tiems, kurie iš tiesų turės ką pasakyti.

Reikės pagalvoti

Kitas svarbus pastebėjimas – Instagram yra išskirtinai mobilus socialinis tinklas, paremtas VIEN TIK vizualiniu turiniu. Šis formatas leidžia įgyvendinti daug sprendimų, kurie kituose socialiniuose tinkluose nepritaikomi. Prekės ženklai, kurie pasižiūrės į Instagram kaip į galimybę sukurti kažką išskirtinio, o ne tik „repostinti“ Facebook’o turinį, tikrai laimės. Daug apie konkrečias strategijas čia nekalbėsiu, tačiau verta paminėti kelis įdomesnius variantus. Šiais metais jau matėme daug pavyzdžių iš pasaulinių prekės ženklų, bet galimybių tokių ir panašių projektų sukurti turime kiekvienas. Keletas įdomesnių būdų panaudoti Instagram funkcijas (daugiau apie juos – nuorodose):

Old Spice Instagram „istorija“

 

Ballantines Instagram „leidinys“:

 

Ir New Balance Instagram nuotraukos – tiesiog išsiskiriantis turinys, pasinaudojantis tuo, kad vartotojas jį mato savo mobiliojo telefono ekrane: 

Nepamirškite ir tokių įdomų Instagram turinį padedančių kurti programėlių kaip Boomerang:

Instagram Layout ir, žinoma, Instagram Hyperlapse:

Šias programėles jau naudoja jūsų vartotojai, kurdami įdomų ir linksmą turinį, kurį savo Instagram srautuose mato jų draugai. Prekės ženklams, norintiems pataikyti į toną, tikrai reikės žinoti apie šių programėlių sukuriamas galimybes ir jas panaudoti savo turinio strategijoje.

Tikrai nesakau, kad turite pradėti nuo superkūrybiškų sprendimų, arba visi jūsų veiksmai bus perniek. Svarbiausia – suprasti, ko reikia jūsų auditorijai, kokį turinį jie vartoja ir mėgsta labiausiai – kaip ir Facebook’e. Tai supratus, bus žymiai aiškiau, kaip ir nuo ko jūsų prekės ženklas turėtų pradėti komunikuoti. Žinoma, bet kokie veiksmai neturėtų remtis nuojauta – būtina stebėti statistinius duomenis ir suprasti, kaip jūsų veiksmai priimami vartotojų. „Socialus marketingas“ jau kurį laiką siūlo eksperimentinį Instagram statistikos įrankį – prisijunkit ir nemokamai lyginkit skirtingų įrašų sėkmę ir kitus įdomius statistinius duomenis:

Kitas įdomus įrankis, galintis padėti kuriant naują Instagram strategiją – www.instatop.lt, pastoviai pasipildantis Instagram vartotojų iš Lietuvos TOP’as:

Pasižiūrėkite, kas Lietuvoje populiariausi. Galbūt šiame sąraše rasite daug sekėjų turinčių vartotojų, kalbančių apie tas pačias vertybes, kurios svarbios jūsų prekės ženklui, arba kuriančių turinį, kuris gali būti naudojamas ir jūsų produktui ar paslaugai reklamuoti – tai gali būti puiki proga bendradarbiauti ir siekti bendrų tikslų.

Ir, žinoma, tradiciškai – jei nenorite praleisti visų Socialaus marketingo įrašų ir naujienų – nepamirškite tapti mūsų gerbėjais Facebook’e , sekite mus Instagram’e ir spauskite „Follow“ po šiuo straipsniu! Iki greito pasimatymo!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/socialiniu-tinklu-marketingas-2016-instagram