Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Spamas ar aplikacija?

Pastaba: Straipsnio autorius šiuo metu konsultuoja „Meganet“ interneto paslaugų teikėją ir yra vienas aprašomos aplikacijos autorių, todėl straipsnis – šališkas. Tačiau, bet kokiu atveju, šios nuomonės, paremtos jau gan nemaža patirtim, laikyčiausi ir esant kitoms aplinkybėms.

Šį kartą – apie du šiuo metu Facebook’e vykstančius interneto tiekėjų konkursus. Abiejų prizai – analogiški: vieneri metai nemokamo interneto. Abiejų tikslai – vienodi. Paskleisti apie save žinią „įdarbinant“ vartotojus.

Skirtumas pačiuose konkursuose.

MEGANET

Gruodžio 10 startavo interneto tiekėjo „Meganet“ žaidimas „2011-aisiais nemokėk už internetą“ :

Žaidimo esmė – vartotojai iki naujųjų kasdien atsakinėja į klausimus, o sausio 5 dieną vienas burtų keliu ištrauktas laimingasis gauna metus nemokamo interneto (kuo daugiau atsakymų – tuo didesnė tikimybė laimėti). Klausimai (ir, aišku, atsakymai) – susiję su Meganet teikiamomis paslaugomis, akcijomis ir t.t. Po kiekvieno atsakymo vartotojui pasiūloma „pasigirti“ savo draugams apie tai, kad jis dalyvauja šiame konkurse:

Žaidime jau dalyvauja beveik tūkstantis vartotojų, o tokio tipo įrašais su savo draugais pasidalino beveik 400 (2010/12/13 duomenys), t.y. visų jų draugai pamatė štai tokį pranešimą:

Tikėtina, kad iki Naujųjų metų jų bus žymiai daugiau.

VDNET atvejis:

Kiekvienas vartotojas, ant savo sienos parašęs „VDNET – geriausia Kalėdų dovana“ (su aktyvia nuoroda į VDNET Facebook puslapį), dalyvauja loterijoje. Ir viskas. To rezultatas – daug žmonių, kartelį šūktelėjusių:

Ir viskas.

Akcija startavo šiandien, todėl apie vartotojų, sudalyvavusių joje, skaičių, dar negaliu nieko pasakyti. Tikėtina, kad jų bus taip pat nemažai.

Šie du labai panašūs savo esme, bet tokie skirtingi savo „išpildymu“ atvejai – labai geras dviejų „praktikų“ pavyzdys.

Viena jų – brangesnė (aplikacijos sukūrimas gali kainuoti nuo vieno iki kelių tūkstančių litų ir – nors tokio tipo aplikacija ne vienkartinė, ir vėliau panašiems konkursams Meganet ją panaudos dar ne kartą,  kaip Facebook’ui tai – nemaža investicija), tačiau sukurianti įdomų, išsiskiriantį ir įtraukiantį turinį. Vartotojai skatinami prisiminti įmonę kasdien, tuo pačiu „girtis“ apie savo dalyvavimą draugams, ir t.t., ir t.t. – tai priklauso tik nuo jūsų fantazijos.

Kita – nemokama (išskyrus prizo savikainą ir jūsų laiką) ir skatinanti vartotojus atlikti vieną mechanišką veiksmą (tai gali būti ir „savęs patag’inimias“ nuotraukoje, ir „patinka“ paspaudimas, ir kiti veiksmai)  ir tuo būdu „paspaminti“ įmonės pavadinimą, produktą ar reklaminį šūkį.

Abi šios praktikos veikia. Prasta aplikacija bus niekam neįdomi, o geras prizas paskatins vartotojus oi, kaip spamint. Bet „ateitis priklauso“, vis dėlto, daugiau pastangų ir įdirbio reikalaujančiai pirmajai praktikai.

Ne tik dėl to, kad „spaminimo“ praktikas draudžia Facebook taisyklės, o anksčiau ar vėliau ir Lietuvos Facebook erdvė taps labiau kontroliuojama.

Ne tik dėl to, kad „spaminimo“ strategija remiasi „padaryk x, tai gal gausi prizą“ principu. Ir kuo toliau, tuo prizai turės būti didesni, nes pasiūla auga kasdien, o vartotojų susidomėjimas tokiomis „akcijomis“ mažėja.

Ne tik dėl to, kad beprasmis šūkavimas – nesvarbu, kieno paskatintas – vartotojus veikia kuo toliau, tuo mažiau.

Bet ir dėl to, kad tokių „partizaninėmis“ vadinamų praktikų dabar – kur tik spjausi.

O tokiu atveju atsiranda poreikis, ne – būtinybė – išsiskirti. O aplikacijos būtent tai ir leidžia.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Spamas ar aplikacija?”

  1. Mantautas sako:

    Realiai, abi šios praktikos yra iš esmės identiškos – jos abi „paspamina“ (su sąlyga, kad žmogus „pasigirs“) – kaip pavadinsi ,ar „pasidalink“, ar „pasigirk“, ar tiesiai šviesiai – „spamink“, nuo to esmė nepasikeis. Ir nematau kodėl app’as nėra „padaryk x ir gal gausi przą“ – juk pripažinkim, „padayk kažką su app’u ir gal gausi prizą“ – lygiai tas pats.

    Žinoma, tiem kurie dalyvauja Meganeto žaidime efektas bus daug didesnis, jei dar aktyviausiems dovanėles bus išsiųstos tai išvis super. Nesiginčiju, kad Meganeto būdas smarkiai geresnis ir padaytas taip, kaip ir turėtų būti daroma, bet dėl spamo aspekto, tai labai atskirinėt šių praktikų nereiktų. Jūsų įrašas būtų daug įdomesnis, jei kalbėtumėt ne apie spamą o kodėl app’ai veikia, o konkursai be app’u – ne.

  2. Mantautai, labai gera pastaba. Taip, iš esmės abu atvejai labai panašūs, kaip ir minėjau įrašo pradžioje. Ir taip, MegaNet vartotojai taip pat „spamina“, bet skirtumas tas, kad jie gali pasirinkti – daryti tai, ar ne, ir pasidalinimas nėra sąlyga prizui laimėti – atsakymas į klausimą yra.
    VDNET atveju algoritmas – „paspamink, gal laimėsi“. MegaNet – „atsakyk į klausimą, gal laimėsi. O jei nori, parašyk ir draugams, kad dalyvauji“. Todėl šie du atvejai „spamo aspektu“ man – labai skirtingi.
    O dėl veikimo, pasistengsiu palyginti šiuos du konkursus, kai jie pasibaigs – sausio vidury. Prie MegaNet duomenų priėjimą turiu, VDNET, tikiuosi, pasidalins savo patirtimi ir galėsim palyginti:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/spamas-ar-aplikacija