Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
„Tai kaip ten su ta 40 taisykle?“ arba „Komunikacija Facebook’e per Olimpiadą“


Pastarosiomis dienomis internetuose nerimstant emocijoms dėl puikaus plaukikės Rūtos Meilutytės pasirodymo ir ne tokio puikaus krepšinio rinktinės žaidimo, užsimezgė įdomi diskusija dėl „Rule 40 of the Olympic Charter“ – 40-osios Olimpinės Chartijos taisyklės, kuri sako, kad:

Except as permitted by the IOC Executive Board, no competitor, coach, trainer or official who participates in the Olympic Games may allow his person, name, picture or sports performances to be used for advertising purposes during the Olympic Games.

Lietuviškai tai reikštų, kad nei vienas Olimpinių žaidynių dalyvis negali leisti, kad jo atvaizdas, vardas ar sportiniai rezultatai būtų naudojami reklamos tikslams visą Olimpinių žaidynių laikotarpį. Šios taisyklės pažeidimas grėstų rimtomis sankcijomis sportininkui.

Internetuose pasipylė interpretacijų, kad netgi Rūtos Meilutytės atvaizdo įkėlimas į Facebook puslapio įrašą gali būti laikomas reklama, o paprastas „palaikymo post’as“ gali grėsti baudomis pačiai sportininkei, todėl sunerimę dėl to (visgi, socialiniai tinklai, ir ypač Facebook’as, yra mūsų duona ir druska, todėl labai nesinorėtų rodyti blogą pavyzdį kitiems), šiek tiek pasikonsultavome su daugiau už mus šioje srityje suprantančiais, beigi pasianalizavome išplėstinį šios taisyklės paaiškinimą. (page 10)

Kuriame radome tokią išimtį:

kurioje aiškiai rašoma, kad sportininko atvaizdo panaudojimas išreiškiant palaikymą jam ar jo sporto šakai, kuris yra naudojamas NE specialiame Facebook skirtuke ar kompanijos homepage, yra leidžiamas. Taip pat čia teigiama, kad olimpinių žaidynių ir fakto, kad sportininkas yra olimpietis, paminėjimas, jeigu jis yra reikalingas ir proporcingas, taip pat yra leidžiamas. Visą tekstą galite perskaityti viršuje ir aptarti komentaruose.

Taigi, reziumuojant galima būtų pateikti tokį trumpą galima-negalima sąrašą:

GALIMA:

  • „Rūta, tu šaunuolė“ – Facebook įraše
  • „Jankūnas šiandien žaidė kaip žvėris! Mes už LIETUVĄĄĄĄ!!!“ – Facebook įraše. Kartu su sportininko nuotrauka.
  • „Mes palaikom Lietuvos Olimpiečius!!!! O JŪS???:)“ – Facebook įrašeCry for attention, bet taisyklės to nedraudžia.

NEGALIMA:

  • Rūtos nuotraukos dėti Cover Picture.
  • Rašyti „Jie turbūt valgė šokolado X“ prie sportininkų nuotraukos Facebook įraše.
  • Reklamuoti naujos maudomukų kolekcijos, susiejant ją su Meilutytės pergale.
  • Toks Rūtos Meilutytės panaudojimas reklamoje taip pat yra visiškai neleistinas:

Taip pat norėtųsi ir daugiau originalumo bei nuoširdumo, bet būdami neoriginalūs, deja, jokių taisyklių nepažeidžiate. LIKE rinkėjai ir neetiški sportininkų pasiekimų išnaudotojai tik tokiais #$@#!@# ir lieka. Bet ne pažeidėjais… Daugiau apie tai – mūsų įraše apie komunikaciją masinės euforijos metu.

IR ŽINOMA, NEGALIMA naudoti sportininkų atvaizdų REKLAMOJE – stenduose, televizijoj, spaudoj ir internete. Atvaizdo naudojimas visose priemonėse, nepaminėtose aukščiau pateiktoje išimtyje, Olimpinių žaidynių metu tikrai yra neleistinas ir gali pakenkti pačiam sportininkui.

Tai, kad Jonas Valančiūnas elektromarkte šiandien reklamuoja televizorius, yra pažeidimas.

Tai, kad elektromarktas savo Facebook’e įdės Valančiūno nuotrauką ir parašys „Jonai, tu šaunuolis“ – ne.

Pirmiausiai apie tai, o ne Facebook įrašus, ir turėtų kalbėti visi tie, kurie iš tiesų rūpinasi mūsų sportininkų apsauga.

Ir beje, atsišaukiant į pono Lukošiaus klausimą „Ar įmanoma apsaugoti olimpiadą nuo perdėtos komercijos?“ norėtųsi paminėti, kad ši 40 taisyklė buvo priimta pirmiausiai ne dėl to, kad apsaugoti Olimpines žaidynes nuo komercijos, o tam, kad apsaugoti Olimpinių žaidynių rėmėjus nuo konkurencijos ir išlaikyti jų, kaip oficialių rėmėjų, išskirtinumą. Taip kad su atletų apsauga tai mažai ką bendro teturi…

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

3 responses to “„Tai kaip ten su ta 40 taisykle?“ arba „Komunikacija Facebook’e per Olimpiadą“”

  1. aidis sako:

    John – cia jau autoriniu teisiu apsauga agenturos, kuri ta paveiksleli sukure (New!) – jei jie leido ji naudoti komerciniais tikslais, tuomet ok. Nezinau, kaip del sasaju su Meilutyte – cia lyg ir ne ji, bet klausimas, ar galima toki jos piesini pardavineti be jos sutikimo. Tikrai nesu tikras, ir galiu tik speliot – geriausiai I si klausima atsakytu koks nors praktikuojantis reklamos teises, intelektines nuosavybes ir teisiu I atvaizda zinovas:)

  2. EK sako:

    Na, cia gali ilgai ir nuobodziai gincytis kieno cia atvaizdas yra… Cia gi ne nuotrauka ir nepasakysi kad cia Ruta ar bet kuri kita plaukike…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/tai-kaip-ten-su-ta-40-taisykle-arba-komunikacija-facebooke-per-olimpiada