Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
(Tęsinys) Kodėl Užkalnis užknisa? Trys priežastys

Tęsiu Užkalnio fenomeno temą, o tiksliau – ko prekės ženklai galėtų pasimokyti iš šios internetų personalijos. Beje, pirmoji dalis, Užkalniui pasidalinus ja savo Facebook paskyroje, sumušė visus lankomumo rekordus – nors į šį blogą yra nuorodas dėję daugelis didesnių Lietuvos portalų, nei viena jų neatvedė tiek skaitytojų, kiek Užkalnio share’as Facebook’e. Tai nebuvo mano tikslas, bet labai gerai parodo, kokie kokybiški jo sekėjai – kiekvieno prekės ženklo svajonė.

Taigi, antras dalykas, į kurį reiktų atkreipti dėmesį:

2) Cenzūra. 

Ne tokia, apie kurią kalba ponas Tapinas:

Ne, kalbu apie cenzūrą bullshit’ui. Visi heiterių komentarai, kabinėjimaisi prie smulkmenų ir rėkavimai „daugiau gyvenime nepirksiu pas jus!“ be jokio paaiškinimo, turėtų būti trinami, o jų autoriai – baninami, nesibaiminant jokių šnekų apie žodžio laisvę, toleranciją ir demokratiją. Šmeižtas irgi negali būti toleruojamas.

kokia nauda iš tokio komentaro? Koks galėtų būti šio nusiskundimo sprendimas? „Atsiprašome, pakeisime visas prekes“ ? BAN.

Jeigu Užkalnio Facebook’e nebūtų griežto komentarų filtravimo, jis greitai niekuo nebesiskirtų nuo lrytas.lt ar bet kurio kito didesnio naujienų portalo komentarų skilčių – taip, užmest akį būtų smagu, bet rimčiau diskutuoti tikslinei auditorijai – sveiko proto žmonėms, ne lunatikuojantiems sąmokslo teorijų kūrėjams – noro nebeliktų. Tuo labiau jiems neliktų jausmo, kad yra šiokios tokios vienminčių bendruomenės dalis – tai būtų tiesiog dar vienas internetinis šiukšlynas.

Facebook puslapis – jūsų prekės ženklo namai. Jei į svečius užsukęs pažįstamas pradėtų jus tiesiog įžeidinėti, juk nesėdėtumėt atsiprašinėdami? Tai kodėl leidžiate visokiems marozėliams dergtis jūsų Facebook puslapiuose? Veiksmas visada turi būti lygus atoveiksmiui: konstruktyvi kritika turi sulaukti greito ir išsamaus atsakymo, o įžeidinėjimai ir kvaili šūkavimai apie nieką turi būti griežtai ribojami. Taip jūs parodot pagarbą savo sveiką protą išsaugojusiems klientams.

Todėl vienintelis dalykas, kurį reikėtų padaryti prieš pradedant tokį „valymą“ – apie netoleruojamus dalykus aiškiai pranešti visiems savo gerbėjams. Tai geriausia padaryti atskirame „House rules“ skirtuke. Vienas iš variantų – čia. Ir pagundos spekuliuoti, kad čia „teisibė akis bado“, bus žymiai mažiau.

Ir numeris 3, pats banaliausias, bet daugelio prekės ženklų ignoruojamas – Bendravimas:

Vienas įrašas per dieną, kad ir koks šmaikštutis ar griebiantis už širdutės – ne bendravimas. Tai vis dar ta pati vienpusė komunikacija, tik mažiau dėmesio skiriant kokybei ir daugiau – kiekybei. Pirmiausia, žinoma, jūsų įrašai turi susilaukti atsako. Antra – jūs turite reaguoti į komentarus, tarp jūsų ir jūsų gerbėjų turi užsimegzti pokalbis, kitaip kokia buvimo socialiniame tinkle prasmė? Žinoma, ne viskas iš karto, bet monologams Facebook’e – ne vieta. 

Skatinkit bendravimą. Kol kas pastebiu, kad prekės ženklai komentarų skaičiumi rūpinasi daugiau dėl to, kad pakeltų „People Talking About This“ rodiklį, nes „taip reikia“. To rezultatas – „Rašyk 1, jei patinka berniukai, 2 – jei patinka mergaitės“ tipo įrašai. Arba kačiukai. Ir tik nedaugelis susimąsto, kad galbūt geriau neturėti tokio didelio ir įspūdingo skaičiaus kiekvienos savaitės ataskaitoje, bet peržiūrėjus puslapio komentarus rasti normalių žmonių normalius pokalbius, o ne „1/2“ tipo spamą ar dar blogiau – šimtą vienodų „Noriu prizo!“ šūksnių…

Sėkmės kokybiškai komunikuojant. Na, o jei pritrūks įkvėpimo ar žinių – dar galit įsigyti bilietą į Facebook marketingo mokymus.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

6 responses to “(Tęsinys) Kodėl Užkalnis užknisa? Trys priežastys”

  1. Majklas sako:

    Gražu skaityti 🙂 Tik noriu pasakyti, jog tie „noriu“ arba „spausk 1 jeigu..“ atveda naujus žmones į tavo puslapį, nes ištransliuoja draugams, kad va, jis tai ten komentavo, įbruka į tavo sieną ir taip pasiekia didesnę auditoriją.. Čia manau daugiau tiesos nei spam ir „People Talking About This“ rodiklis..

  2. […] ir trečia priežastis – jau greitai. Sekit naujienas. ČIA! […]

  3. Geras straipsnis ir geri pastebėjimai.

    Dėl 3 punkto – kartais tikrai užknisa, kai randi kokį įdomų straipsnį, filmuką ar kitą gėrybę, rašai komentarą (kuris prašosi atsakymo) arba matai kitų analogiškus komentarus, o autoriai tyli… Come on, publika nori bendravimo 🙂

    O dėl kategoriškumo, man asmeniškai kiek per skambiai pasakyta, nes iš esmės kategoriškume prasmės nematau (ir apskritai kategoriškumo perteklių sieju su bukumu), bet nuomonės turėjimas ir jos reiškimas tikrai svarbus. Tai turbūt galiu tiesiog nesikabinėti prie žodžių ir taip pat pritarti.

    • aidis sako:

      Dėl kategoriškumo tikrai neturėjau galvoje, kad visi turėtų pradėti reikšti savo nuomonę garsiai ir be perstojo:) Čia labiau raginimas nebūti visą laiką tik pilkoj superpolitkorektiškoj „taip, jūs galbūt teisus, mums svarbi jūsų nuomonė“ zonoj. Kartais sveika parodyti ir brand’o poziciją. Jeigu jis, aišku, tokią turi:)

  4. Aistė sako:

    Tai kaip čia taip išeina? Prekės ženklas privalo būti kategoriškas, kalbėti apie tai, kuo tiki, o vartotojas tai jau ne? Kiek žinau, save gerbiantys gamintojai ir paslaugų tiekėjai kaip tik visais būdais siekia gauti neigimą atgalinį ryšį, kad pasitaisytų ir nepatenkintus vartotojus susigrąžintų atgal. Ko vertas tas bendravimas, jei viskas į vienus vartus: ach, kokie jūs nostabūs, taip mes nuostabūs, o ar jūs labai ar ypatingai nuostabūs? Kartais labai, o kartais ypatingai- Fu! „Dievas myli pedofilus“- koks apyvartos padidėjimas įtikintų jus pardavinėt limonadą po tokiu šūkiu?

  5. Ugnė sako:

    Užkalnio mėgimą trinti komentarus, tikrai neįvardinčiau kaip didelį pliusą. Taip, sutinku, idiotiškus ir įžeidžius būtina trinti. Bet deja Užkalnis tiesiog nepripažįsta kitų žmonių nuomonės (štai kur jo kategoriškumas, jam kiša koją), ir dažnai trinami komentarai tiesiog ‘nepatikę’ ar nepritarę gerb. Užkalnio nuomonei. (O po to dar ir įžeidinėjimai į PM). Pas mane tarp facebook’o draugų tokių pavyzdžių pilna. Dar galėčiau išsiplėsti, bet tiek jau to. 🙂 Taip, kad nežinau ar labai gerą pavyzdį pasirinkote.

    Sutinku, kad nuomonę ir poziciją prekiniam ženklui reikia turėti, bet daugiau naudingų komentarų nematau. Kai kurie dalykai yra tiesiog savaime aiškūs ir suprantami.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/tesinys-kodel-uzkalnis-uzknisa-trys-priezastys