Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Trinti komentarą ar netrinti?

Šiandien turėjau dar vieną Facebook etiketo pamoką – kaip negalima veltis į tuščias diskusijas vien dėl linksmumo. Nes tai, kas atrodo linksma ir paprasta iš pradžių, gali virsti į labai nemalonią diskusiją ir nuo esmės nuklysti taip toli, kad net horizonte tos esmės nebesimato.

Bet apie viską nuo pradžių.

Mes ieškom junior dizainerio. Apie tai pirmadienį pranešėm ir cvonline.lt, ir mūsų Facebook puslapyje:

 

Įrašu netruko pasidalinti keliolika žmonių, CV gavome tikrai daug, ir labai laukiam, kol galėsim pradėti rinktis, tačiau šis įrašas – ne apie tai. Po kelių dienų po įrašu atsirado komentaras apie „tvarkingą stalą“ – kodėl gi mes ieškom žmogaus, kuris tvarkingas, o ne šiaip, tiesiog geras dizaineris, ir viskas. Iš pradžių į klausimą atsakinėjom (ar tiksliau, atsakinėjau aš) juoko forma, nes taip, ieškom higienos normas atitinkančio žmogaus, tačiau „keli popieriai ant stalo“ – tikrai ne deal-breaker’is, ir apie tai net kalbos nebuvo, kaip ir apie tai, kad, antraštėje praleistas „(-ės)“ nereiškia, kad ieškom išskirtinai vyro (ačiū Dievui, didžioji dalis tikslinės auditorijos tai suprato – atsiųstų CV skaičiumi merginos gerokai lenkia vaikinus). Vėliau jau atsibodo tuščia diskusija ir jai pasibaigus, šiuos off-topic komentarus „užhaidinau“. Kaip jau minėjau, paslėpiau ją ne dėl to, kad „cenzūruoju“ turinį, o todėl, kad ji – visiškai nesusijusi su tema ir sukasi aplink vieną skelbimo elementą, kuris absoliučiai nėra esminis. O kad nekiltų idėjų, kad „jūs čia slepiat, nes BIJOT!!!“, įdedu visą diskusiją čia:

Štai tada prasidėjo… Pasipiktinę „užhaidintosios“ draugai ir nedraugai puolė komentuoti ir dalintis viena pokalbio ištrauka, kviesdami ją pakilti į kovą ir samdytis advokatus:

Ir taip toliau, ir panašiai. Nekalbant apie „pasižiūrėk, koks lėvas tavo skelbimo dizainas“ tipo replikas, kurių tikrai nebranginom 🙂 Vienas šmaikščiausių komentarų (į screenshot’ą nepatekęs) – „Asocialus marketingas“.

Žinoma, kovoti su šiuo antplūdžiu ir iš konteksto ištrauktos frazės angažavimu tikrai neapsimoka, kaip ir aiškintis dėl skelbimo dizaino sprendimu ar išpildymo, todėl nekonstruktyvūs, „grammar nazi“ stiliaus ir „ne į temą“ komentarai buvo trinami. Galiausiai turėjo įsikišti Arijus, užbaigęs diskusiją šiuo komentaru:

 

Šioje istorijoje matome labai daug emocijų ir pakankamai nemažai taisytinų dalykų. Laiko atgal neatsuksime, todėl turėsime pasimokyti iš tokios situacijos savo sąskaita. Todėl tikrai nuoširdžiai gaila, kad tokia situacija apskritai nutiko, tačiau labai tikimės, kad padėsime susidėlioti teisingą kelią ateityje ne tik sau, bet ir kitiems.

Todėl pabaigai, pirmiausiai, apgailestauju, kad toks emocijų kiekis sukūrė šią neigiamą atmosferą. Tikiuosi, kad situacijos smaigalyje atsidūrę žmonės nepyks, o mes jau labai greitai prisiminsime šią istoriją kaip linksmą nesusipratimą.

Tuo pačiu norėčiau pasinaudoti proga ir paklausti jūsų, gerbiami skaitytojai – kur jūs brėžiate ribą „baninti/nebaninti“, arba „trinti/netrinti“. Šiek tiek apie tai esu kalbėjęs jau beveik prieš 5 metus rašytame įraše, panašią nuomonę rašiau ir visai neseniai, klausdamas, kodėl Užkalnis užknisa, ir mano manymu, tokių atvirai priešiškų ar ne į temą komentarų atsakinėti ne tik nereikia, bet ir, kaip dar kartą pasimokiau šiandien – visiškai neapsimoka.

Prie gero nepriveda:)

O kokia jūsų nuomonė? Kokių dalykų iš panašių situacijų galima pasimokyti?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

8 responses to “Trinti komentarą ar netrinti?”

  1. Edita sako:

    Va, va, todel ir galvoju visa laika, kad visiskai nera prasmes pradeti aiskintis su zmogum, kuris kazkodel galvoja, kad turi neitiketinu proto privilegiju ir gali kitiems nesusiprateliams paaiskinti, kur jiems eit, ka daryt ir kaip galvot. Va cia tai socialumas (: nebe pirma karta matau sio zmogaus diskusija su aptarnaujanciu personalu, kuri po to viesinama ir garbinama aistruoliu armijos. Ir tas “ nebe pirma karta“ vercia suabejoti, kuri puse is tikruju isprovokuoja ir garsiau rekia. Ech, zurnalistai…):

  2. Vladas sako:

    Sutinku, kad komentarai kurie neturi nieko bendro su paskelbtu turiniu, o rašomi tik tam kad prisiknisti ir pabrėžti kokia nereikšmingą detalę tikrai suckin’a. Vienais atvėjais jie patys tampa neaktualus, nes juos aplinkui esanti žmonių masė praignoruoja. Retesniais atvėjais atsitiktiniai komentatoriai paprotina patys, kad ne apie tai kalba eina.
    Kaip bebūtų, mano nuomone, kad jei yra rašoma ne iš asmeninės paskyros, o iš kompanijos, tai turi būti mandagus ir pagarbus, net jei ant tavęs ar ant kompanijos pilamas pamazgų kamazas. Tikrai vengti išsireiškimų kaip: „kas tau dar nepatinka?“ Tai jau yra stipri nepagarba o ir veiksmo vieta yra ten kur Jūs esate skaitomi profai ir turite rodyti kitiems kaip reikia komunikuoti.
    Tai yra šūvis sau į koja savireklamoje. Jei nesuvaldote savo komunikacinės „krizės“ patys. Tai kaip klientui tikėti, kad reikalui esant susitvakysite jo darže.

    Just saying.

    BTW. Nedirbu ir niekaip nesu susiejęs su reklamos ar PR industrija. Tad supraskite šį komentarą kaip nuomonės išsakymą.

  3. aurimas sako:

    Puikus Vlado komentaras. Jam vienareikšmiškai pritariu. Šiuo atveju nesuvaldyta krizė ir kokios garantijos, kad ji suvaldyta bus jūsų klientams.

    Kita vertus, kaip jūs, ponai, vis dar nežinote, kad Lietuvoje piktybinis-trolinis komentaras yra kone kas antras? 🙂 Tad nematau čia kuo stebėtis. Depresininkų šalis – tokie ir komentarai.

  4. Ieva sako:

    faktas, kad Facebook komenatrus reikia „hidinti“ labai atsargiai. Esu susidūrusi su atveju kuomet atsirado piktybinių Facebook userių, kurie kūrėsi anketas specialiai ir komentavo, nes prieš tai turėjome keletą komentarų užhidinti dėl įžeidimų. Ir ką komentarai nesiliovė ilgai… nes susikurti Facebook naują profilį nėra sunku… Dėl to patarimas iš patirties ir pritarimas: trinkite labai atsargiai, nes pasėkmės gali būti neprognozuojamos, t.y. antplūdis neigiamos informacijos komentarų pavidalu. Aišku kita pusė, galima surinkus komentarus padaryti straipsnį, panaudoti matomumui ar Viralui, tačiau tai turi būti kiek įmanoma valdoma, nes jei tampa visai nevaldoma tuomet liūdna…

  5. tadas sako:

    Bet realiai tai patys įsivėlėte ir plėtojote durną diskusiją, kuri baigėsi haidinimais ir bla bla.
    Matęs feilų daug – feilina visi. Bet sufeilint savo profilyje – jau aukštas pilotažas.

  6. Marius sako:

    Atrodo, kad jūsų pačių pasirinktas Facebooko „tonas“ pakišo koją. Su lietuviais juokauti negalima, galima tik skųstis, keikti valdžią ir verslininkus ir apsimesti, kad viskas blogai. O jūs leidot sau „angliškai“ pajuokauti.

  7. Evaldas sako:

    Patiko susirašinėjimas, aišku jis visai ne vietoje, tokia diskusija turėtų neperžengti asmeninio susirašinėjimo ribų, todėl finalinis Arijaus komentaras buvo teisingiausias ir tikrai viską užbaigiantis.
    Savo komunikacijoje naudojuosi taktika „duok durniui kelią“, į kvailus komentarus atsakinėti neverta, nes dažniausiai tik gimsta visai nenaudinga diskusija. Todėl parašo, negauna atsakymo ir nurimsta, nors aišku kartais labai niežti nagus atsakyti kažkaip panašiai. Slepiu komentarus kurie yra įžeidžiantys, arba juose pavartoti keiksmažodžiai, FB labai sėkmingai atpažįsta spam’ą ir pats užslepia komentarus su nuorodomis į kitus puslapius, paskutiniu metu pradėjo atpžinti lenkų kalbą ir komentarus alia – „Wilno nasze“ paslepia automatiškai.

  8. Justina sako:

    Paprastai nekomentuoju, nesigilinu ir juolab nepalikinėju nuomonės blog’uose, bet šį kartą padarysiu išimtį. Ir aklam, beje, nors šiek tiek išprususiam, matyti, jog panelė Dovilė nelabai moka nei savo minčių reikšti, nei jų argumentuoti, nei kitų suprasti. Tuščias puolimas, akivaizdus ‘entelekto’ demonstravimas ir išvarė SOC marketingą iš kantrybės. Beje, išvarė ir mane – pašalietę skaitytoją, nes nei juokinga, nei graudu nebe buvo. Ėmė pyktis.
    O dabar argumentai:

    PIRMA – akivaizdžiai nesuprato vieno skelbimo elemento.
    ANTRA – pačios nesupratimas akivaizdžiai pačią ir įsiutino.
    TREČIA – kvailas ir piktas turi tik tokių pačių palaikymą (iš karto persižegnoju, nes būtinai koks gi baisingai išprusęs pagrasins ir man advokatais, nes diskredituoju idiotus).

    TOLIAU

    SOC marketingo tikslai ir vertė:
    PIRMA – susirasti gerą, patikimą ir tvarkingą darbuotoją.
    ANTRA – sukurti papildomą darbo vietą.

    Gerb. Dovilės tikslai ir vertė:
    PIRMA – socialinėje erdvėje pademonstruoti… Save (daugiau nebuvo ko ten demonstruoti – vėl persižegnoju).

    Tad jeigu kam nors išties atrodo, jog JOSIOS puolimas (akivaizdžiai dėl nieko) buvo nors kiek remtinas – man jūsų nuoširdžiai gaila. Nebuvo ten kalbos nei apie lytinę diskriminaciją, nei apie kvalifikacijos vertinimą pagal stalviršį. Tad prieš suremiant ginklus, reikia įsitikint, jog mūšį sugebėsit laimėti. Ar svarstytinas SOC marketingo atsakas į gerbiamosios asmenį? – jei duosi kvailiui kelią, pats eisi šunkeliu.

    Pagarbiai,
    Ne Socialaus marketingo darbuotoja.

    P.S. Iš anksto visiems dėkoju už puolimą, viešą linčiavimą, manęs citavimą, komentavimą ir visus kitus būsimus Jūsų monologus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/trinti-komentara-ar-netrinti