Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Už ką turėtų nebalsuoti Facebook’o rinkėjas?

Šią savaitę pagaliau baigsis rinkimų į Seimą karštinė, baigsis reklamos ir nuobodūs pokalbiai per TV. Kadangi šia tema mane jau pakalbino Lrt.lt žurnalistė, o praėjusią savaitę su savo studentais Vilniaus universitete kalbėjau būtent apie politikų komunikaciją socialioje erdvėje, manau, kad bus puiki proga trumpai drūtai papasakoti apie tai, ką politikai išdarinėja mūsų Facebook’e.

Bendraudamas su draugais, išgirdau gana įdomų dalyką – pasirodo, didžioji dalis žmonių balsuoja ne „už“, o „prieš“. Todėl aš mėginsiu papasakoti, kodėl nebalsuočiau už vieną ar kitą politinę jėgą. Tačiau pradžiai sutarkime dėl kelių dalykų: 1. Šiame tekste yra mano ir tik mano nuomonė, 2. Už šią nuomonę niekas man nieko nemokėjo, nežadėjo ir net nesiūlė (galėtų nebent pasiūlyti už tai, kad viso šito nerašyčiau), 3. Atkreipkite dėmesį, kad kalbėsiu NE apie simpatijas ar antipatijas partijoms, o apie tai, ką politinės partijos veikia populiariausiame pasaulyje socialiame tinkle Facebook!

Taigi, Lietuvoje yra maždaug 40 partijų, iš kurių 18 – dalyvauja rinkimuose. Dauguma šių partijų turi profilius Facebook’e. Ir tai nėra keista.

Iš grafiko matome, kiek daug žmonių yra Lietuvos Facebook’e ir kiek daug įvairių dalykų galima būtų padaryti šiame socialiame tinkle. Retorinis klausimas: ar Lietuvoje yra dar nors vienas komunikacijos (reklamos) kanalas, kuris galėtų pasiekti tokią auditoriją, net nekalbant apie tai, koks sąlyginai pigus yra šis kanalas? Tačiau ar partijoms sekasi jį išnaudoti?

* * *

Nėra arba nekomunikuoja. Lietuvos lenkų rinkimų akcijos ir Socialistinio liaudies fronto (oficialaus puslapio) Facebook’e nėra, o apie Respublikonų partiją, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungą nėra ką kalbėti, nes šios partijos apie save nekomunikuoja NIEKO!

* * *

Kada pradėjo aktyviai reikštis Facebook’e? Jeigu partija prisijungė prie populiariausio pasaulio socialaus tinklo tik šįmet, o dar blogiau – tik prieš kelis mėnesius, vadinasi, jiems Facebook’as reikalingas TIK reklamai, o ne komunikavimui, dialogui ar bendravimui.

Chebra, kur jūs buvote prieš tai? Norite pasakyti, kad jūsų rinkėjams buvo visą laiką neįdomu, ką jūs veikiate, o štai staiga prieš pat rinkimus visi taps jūsų fanais ir draugais? Naivu. Be to, ką veiksite po rinkimų? Ištrinsite savo Facebook puslapius ar tiesiog pamiršite apie jų egzistavimą?

Dėl „pavėluoto“ atėjimo į Facebook’ą, aš negalėčiau balsuoti už: Lietuvos emigrantų partiją (susikūrė puslapį rugpjūčio 31 dieną), Partiją „Jaunoji Lietuva“ (susikūrė puslapį rugsėjo 19 dieną) ir Demokratinė darbo ir vienybės partiją (susikūrė rugsėjo 19 dieną).

* * *

Toliau. Pasekėjų skaičius. Mūsų klientai 1000 pirmųjų Facebook „draugų“ surenka per savaitę, kartais – dvi, todėl partija, kuri per visą savo gyvavimo laiką turi vos kelis šimtus fanų man neįdomi. Tai reiškia, kad arba jie nieko neveikia, arba jie neskelbia jokios aktualios informacijos, arba jie visiškai nesirūpina savo Facebook’o „draugais“.

Daug kartų kalbėjome, kad fanų skaičius nėra pats svarbiausias dalykas, tačiau yra kažkokie minimalūs reikalavimai, kuriuos reikėtų įgyvendinti. Skaičiuojama, kad per pirmuosius metus reikėtų surinkti bent jau 10 proc. savo tikslinės auditorijos. Pvz. Partija „Tvarka ir Teisingumas“ skaičiuoja, kad turi maždaug 16 tūkstančių narių, o savo Facebook’e – vos 144 fanai (tai spėju, kad ši partija deleguoja daugiau žmonių į rinkimus nei turi fanų!).

Pagal šį principą atsisakome Nacionalinio susivienijimo „Už Lietuvą Lietuvoje“ (nuo šių metų vasario surinko 355 fanus), partijos „Tvarka ir teisingumas“ (nuo šių metų vasario surinko 144 fanus, vadinasi, net patys partijos nariai netapo pasekėjais, ką jau kalbėti apie rinkėjus). Dar dvi ribinės partijos – Lietuvos socialdemokratai (per dvejus metus – 1301 fanas) ir Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai (per dvejus metus 1704 fanai). Tačiau prie šių dviejų partijų dar grįšime.

Beje, Nacionalinio susivienijimo „Už Lietuvą Lietuvoje“ Facebook’o puslapis išsiskiria ne tik mažu fanų skaičiumi, bet ir tuo, kad jie sugeba kelias dienas nieko nerašyti, o kai prisimena apie Facebook’ą per dieną gali įrašyti po 7, po 6 įrašus vieną po kito. Man tikrai nelabai patinka spamintojai

* * *

Tęsiant nagrinėjimą, kodėl nebalsuočiau už konkrečias partijas. Nebalsuočiau už socdemus, nes jie savo Facebook puslapyje komunikuoja nesąmones. Pirmiausiai, sveikina savo partijos narius su gimtadieniais.

Ir kas man iš tų gimtadienių? O dar įdomiau, vasaros viduryje socdemai nusprendė pasveikinti su vasara, o į mano palinkėjimą negavau jokio atsakymo ir buvau visiškai ignoruojamas. Argi taip galima su potencialiais rinkėjais? 🙂

O ypatingos nepagarbos iš mano pusės Lietuvos socialdemokratai susilaukė tada, kai sukūrė naują Facebook’o puslapį „Svarbiausia žmogus“. Nekalbėsiu apie puslapio turinį, nes jis yra baisus (šuniukas ant karsto, katytės, žaisliukai – trumpai tariant SPAM’as, SPAM’as ir dar kartą SPAM’as), tačiau dar įdomiau yra kaip jiems pavyko per kelis mėnesius padidinti savo fanų skaičių nuo kelių šimtų iki 101 tūkstančio?! Atsakymą turbūt žinome visi 🙂

* * *

Toliau. Sutikite, kad socialūs tinklai skirti dialogui, t.y. tam, kad jeigu žmogus nori pabendrauti – reikėtų su juo kalbėtis. Taigi bene visoms Lietuvos politinėms jėgoms išsiunčiau į Facebook’o puslapį žinutę, norėdamas atlikti tyrimą bei sužinoti, per kiek laiko man atsakys, ką atsakys ir kaip atsakys. Politinės partijos gavo tokią žinutę:

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) į žinutę atsakė po trijų dienų, o Krikščionių Partija – po savaitės. Su šiomis partijomis draugystė būtų sudėtinga ir ilga, todėl tenka atsisakyti. Be to, šių partijų atsakymai buvo tokie lakoniški, kad parašė vieną sakinį ir pasiūlė pasinagrinėti kažkokią nuorodą, kurios net neatsidariau.

Beje, konservatorių Facebook’o puslapis nuvilia ne tik dėl mažo fanų skaičiaus ir prastos komunikacijos, bet ir dėl to, kad per daug jaučiamas formalus stilius bei PR specialistų įtaka. Facebook’as – tai kanalas, kuriame reikia bendrauti, kurti santykius, orientuotis ne į savęs reklamavimą, o auditorijos, su kuria komunikuojama, „linksminimą“, t.y. kurti tokią informaciją, kuri fanams būtų įdomi, aktuali ir naudinga.

Beje, iš viso išsiunčiau maždaug 20 žinučių ir gavau vos 7 atsakymus. Tarp partijų, kurios nutarė neatsakinėti į „kvailus klausimus“ atsidūrė Darbo partija. Nors jų profilis atrodo gana neblogai, aš negaliu palaikyti partijos, kuri neatsako į mano žinutę. Taip kad dar minus vienas 🙂

* * *

Beliko keturios partijos. Visos jos komunikuoja gana neblogai. Kurią iš jų pasirinkčiau – nežinau. Matyt, įjungčiau savo subjektyvų vertinimo rodiklį. Galima pasižiūrėti į jų cover picture’ius ir pamąstyti, kuri labiausiai atitinka mūsų interesams (blanki, rimta ar dar kokia).

Drąsos kelio įvaizdinė nuotrauka:

Liberalų variantas:

Sąjungos Taip! nuotrauka:

Liberalų centro sąjungos pagrindinė nuotrauka:

Pabaigai

Reziumuojant, situacija liūdna. O ką daryti, kai didžioji rinkėjų masė nesinaudoja Facebook’u ir tiesiog nori didesnės pensijos? Dar kartą pasikartosiu – mums būtinai reikalinga galimybė balsuoti internetu!

Už ką balsuoti – nepatarsiu, nuspręskite patys! Prašymas tik vienas – balsuokite! 🙂

P.S. Jeigu buvo įdomu, galite šiek tiek žemiau kairėje pusėje paspausti „Subscribe“ ir užsiprenumeruosite mano Facebook’o atnaujinimus – tikėtina, kad gausite daugiau įdomios informacijos.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/uz-ka-balsuociau-jeigu-gyvenciau-tik-facebooke