Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
6 žingsniai sėkmingam darbui su socialiniais tinklais

Jau supratote, kad socialiniai tinklai – ne trumpalaikis užsiėmimas, taip? Jau žinote, kad paprastai, „turiu laiko – rašau post’ą“ stilium dirbti nebeišeis, taip? Jau jaučiate, kad galite gauti daug daugiau naudos, jei tik teisingai panaudosite savo turimas galimybes?

Super. Dabar – ko reikia, kad sėkmingai padėtumėte savo įmonei klestėti: parduoti, nuomoti ir konsultuoti, pasitelkdami dar ir šią puikią reklamos ir bendravimo su klientais terpę – socialinius tinklus.

Pirmas žingsnis: AUDITORIJA

Ar žinote, su kuo kalbate? Ar pažįstate savo klientus? Ne, vardų ir pavardžių nereikia – ar žinote, kiek jiems metų? Kur jie gyvena – mieste ar kaime? Bute ar name? Prestižiniam rajone, ar miegamajam? Ką jie mėgsta, ko nemėgsta? Ar turi sutuoktinį? Ar dirba gerai apmokamą darbą, o gal kaip tik jo ieško? Kiek vaikų turi – o gal tik šunį?

Ir kas geriausia – jums nebūtina surasti tik vieno bendro vardiklio tarp visų savo klientų. Galit išskirstyti juos į kiek tik norit grupelių – kuo daugiau, tuo geriau. Komunikaciją pritaikydami pagal šių grupelių poreikius ir diversifikuodami – tik dar lengviau pasieksit savo tikslo.

Antras žingsnis: TIKSLAI

Parduoti. Taip, žinau. Tačiau Facebook’e jūs nepardavinėsit. Facebook’e pirmiausiai jūs bendrausit. Taigi ir tikslai turi būti tarpiniai. Parodantys, kaip jums sekasi… bendrauti.

Kaip jūs norit, kad klientai matytų jūsų Facebook puslapį? Kaip norite būti pozicionuojami jų sąmonėje? Kaip specialistai? Kaip linksmi draugai? Kaip solidūs partneriai? Kaip….? Nėra neteisingo atsakymo. Bet atsakymą turit sugalvoti jūs. Ir sugalvoję, turėsit nuspręsti, kaip atrodys Facebook puslapis, kuris padės susidaryti tokį įvaizdį. Ir galiausiai – kaip tas įvaizdis jums padės jau vėliau, už Facebook ribų – parduoti/didinti žinomumą/stiprinti klientų lojalumą. Tai bus jau jūsų galutinis tikslas.

Trečias žingsnis: BALSAS

Kaip jūs kalbate su savo potencialiais/esamais klientais? Taip, tai svarbu. Jau kalbėjom apie tai, kad tradicinės „Maloniai kviečiame apsilankyti…“, „Jūs“ iš didžiosios ir panašios marketingo/reklamos/pranešimų spaudai klišės socialiniuose tinkluose neveikia. Čia bendrauja tikri žmonės, ir nors visi supranta, kad jūsų prekės ženklas – ne tikras žmogus, šioje erdvėje galit sau leisti turėti žymiai žmogiškesnį balsą, nei metiniame pranešime akcininkams.

Antrajame žingsnyje nusprendę, kokioms auditorijoms kalbate, galėsite pradėti mąstyti apie tai, ką ir kaip jūsų prekės ženklas turėtų joms kalbėti. Ar jūsų tonas turi būti lengvabūdiškas, linksmas, solidus, rimtas, ironiškas, gal kiek sarkastiškas ar  kartais netgi arogantiškas? Tai – jūsų sprendimas. Nebijokite. Ir svarbiausia – būkit pastovūs. Atsiras tokių, kuriems nepatiks familiaresnis nei įprasta „Verslo žiniose“ matyti tonas. Bet – siurprizas – yra ir tokių, kuriems jūsų prekės ženklas visai nepatinka. Ką jau kalbėti apie bet kokius to prekės ženklo sprendimus. Ir tie žmonės taip pat naudojasi socialiniais tinklais.

Taigi, kai galvosite, kaip kalbėti su tais, kuriems jūs patinkate, nepamirškit, kad tikrai teks susidurti ir su tais, kurie jūsų nemėgsta. Ir girdėti nebūtinai konstruktyvią jų kritiką. Neišsigąskit jos, nesistenkit patikti visiems – tie, kurie jūsų nemėgsta, greičiausiai savo nuomonės ir nepakeis.

Ketvirtas žingsnis: PLANAS

Mėnesio planas – kokiomis temomis kalbėsite? Kaip jos padės jūsų marketingo veiksmams kituose kanaluose? Ką reiktų akcentuoti, apie ką kalbėti, kad klientai pasiruoštų ateities akcijoms-atrakcijoms? Galbūt reikia konkursų? Kokių?

Savaitės planas – susiderinkite su komanda iš anksto! Kurią dieną kalbėsime apie komerciją, kurią – apie įmonės unikalumą, o kurią – apie nerealų nutikimą ofise? Kiek kartų per dieną rašysime, kiek kartų per dieną tikrinsime komentarus? Kas už tai atsakingas ir kas prižiūrės puslapį savaitgalį?

Jeigu nesuplanuosite, kaip žinosite, ar planas vykdomas?

Penktas žingsnis: LAIKAS

Čia – vienas svarbiausių jūsų sprendimų. Kiek laiko planuojate skirti savo socialinių tinklų strategijai? Kiek laiko skirsite savo veiksmų analizei? Valandą per savaitę? Penkias minutes per dieną? Tikrai neužteks. Pasiruoškite ilgam ir tikrai daug laiko užimančiam procesui. Kiekvieno mėnesio planas turės būti įgyvendinamas kas savaitę paruošiant išsamų veiksmų (įrašų – idėjų, vizualų, tekstų) planą, o kiekvienos savaitės planas turės būti kasdien prižiūrimas ir koreguojamas priklausomai nuo situacijos. Nekalbant apie komentarų priežiūrą ir moderavimą, atsakinėjimą į žinutes ir t.t.

Tam. Reikia. Laiko.

Šeštas žingsnis: RESURSAI

Šį žingsnį galima suskaidyti į dvi dalis: resursai, kuriuos turite ir galite  pasinaudoti, ir resursai, kurių reiktų, norint pasiekti idealų dabar įsivaizduojamą rezultatą. Dabar turite marketinginę medžiagą, straipsnius spaudoje, blogo įrašus, paskaitas, instrukcijas ir kitą medžiagą, susijusią su jūsų prekėmis ar paslaugomis.

Resursai, kurių reikėtų – čia jau esate savo tikslo ir strategijos įkaitai. Ar planuojate kiekvieną įrašą iliustruoti unikaliu dizainu? Reikės specialisto, galinčio juos nupiešti. Norite kas savaitę parašyti po straipsnį, aktualų jūsų rinkos žaidėjams? Pagalvokite, ar turėsite žmonių, galinčių tuo užsiimti šį mėnesį/ketvirtį/pusmetį. Norite paleisti webinarų seriją? Ar tikrai užteks pinigų ir laiko juos nufilmuoti? Ar bus apie ką kalbėti?

Jeigu turite idėjų – pasiruoškite jų įgyvendinimui iš anksto. Aišku, visada siūlome pradėti šiek tiek „paprasčiau“ ir nesistengti įgyvendinti visko iš karto. Taip bus lengviau suprasti, kas veikia, o kas – visai nebūtina.

Vienas nemokamas resursas, padėsiantis sutaupyti ir laiko, ir nervų – mūsų įrankis Facebook puslapių administratoriams. Jame galėsite lengvai susiplanuoti savaitės ir mėnesio komunikaciją, peržiūrėti suplanuotus įrašus dar prieš jiems patenkant į Facebook, o galiausiai – patogiai analizuoti, kas veikia, o kas – ne.

Arba, žinoma, galime susisiekti ir pasikalbėti, kaip galime jums padėti pasiekti jūsų tikslų daug paprasčiau.

Na, o galiausiai – kviečiam pasinaudoti puikia galimybe sudalyvauti naujo formato „Socialaus marketingo“ mokymuose – visą informaciją apie juos rasite šiame puslapyje – facebookmarketingas.lt. Pirmieji mokymai – jau gegužės 2 dieną, o į juos priimsim tik iki penkiolikos žmonių, taigi…

 

 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “6 žingsniai sėkmingam darbui su socialiniais tinklais”

  1. […] esu rašęs, kaip sėkmingai dirbti socialiniuose tinkluose. Tai ypač aktualu dabar, kai iš visų kampų girdisi nuogąstavimai, kad Facebook’o įrašų […]

  2. Gabija sako:

    Sveiki, rašau jums dėl draugiškos pastabėlės. Pastraipoje, kurioje kalbate apie auditoriją turėtų būti ne „…tik dar lengviau pasieksit savo tikslo.“, o „…tik dar lengviau pasieksit savo tikslą“. Vis dėlto įdomūs straipsniai dar smagiau skaitosi, kai į akis nekliūva lietuvių kalbos klaidos. 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/zingsniai-sekmingam-darbui-su-socialiniais-tinklais