Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Žmonės! Pirkite fanus, duosiu gerų kontaktų!

Panašu, kad kiek apie tai nekalbėtume, bet fanų pirkimo klausimas dar ilgai bus aktualus. Nauji, mažai patyrę socialinės erdvės žaidėjai nutaria, kad geriausias ir lengviausias būdas pradėti savo veiklą Facebook‘e – nusipirkti fanų. Ką po to su tais fanais daryti nežino nei „pirkėjai“, nei „pardavėjai“, nei komunikacijos specialistai.

Skelbimų „renku fanus“, „parduodu fanus“, „geri kokybiški fanai“ ir t.t. tik daugėja. Vadinasi, paklausa taip pat turėtų būti didelė.

Todėl jaučiu pareigą dar kartą apie tai pakalbėti. Labai trumpai, bet labai kategoriškai ir aiškiai.

Ar žinote, kaip yra perkami fanai? Žmonės pamato nuorodą į video: „Dvyliktokė išprievartavo savo klasioką“. Tada visi susidomėję žmonės spaudžia nuorodą. Patenka į puslapį, kuriame yra video. Spaudžia pirmą kartą mygtuką „Play“, nepasispaudžia, tuomet antrą kartą – veikia! Kai pirmą kartą paspaudė – tapo kažkurio puslapio, kuris ką tik nupirko jūsų „like’ą“, fanu. Kitas būdas, jog siunčiant į video, tarpiniame žingsnyje jūsų prašo paspausti skaičius 1, 2, 3, 4, 5 ir įrodyti, kad nesate robotas. Kai spaudžiate tuos mygtukus, ne savo noru tampate penkių puslapių fanas.

NEPIRKITE FANŲ!
NIEKADA!
NET NETURĖKITE MINTIES APIE FANŲ PIRKIMĄ!

Kodėl?

Galėčiau kalbėti ilgai ir nuobodžiai, išvardinčiau visas priežastis ir pan. Tačiau pasirinkau kitą būdą: paprašiau kelių iš mūsų klientų, kad jie paaiškintų, kodėl neperka fanų.

Mantas, „Tiketa“ marketingo vadovas
Manau, kad vartotojas, kuris nėra pats sutikęs tapti prekinio ženklo gerbėju, tikrai supyktų, pamatęs to prekės ženklo informacijos srautą, o jei identifikuotų, kad buvo nupirktas, tai asociacijos tikrai nekokios.
Pirkti fanus yra tas pats, kas guminė moteris: tarsi normali, bet vis tiek guminė. Paprasčiau patenkini savo poreikį, tačiau naudos – nulis: nei šeimą sukursi, nei kam nors papasakot galėsi.

Julija, „Neste Oil“ marketingo vadybininkė
Mes neperkame fanų, nes esame sąžininga kompanija.

Andrius, Otto.lt projektų vadovas
Facebook fanų neperkame, nes didžiausiai Lietuvos elektroninei parduotuvei OTTO yra svarbi fanų kokybė, o ne kiekybė. Fanų pirkimas yra išlaidos, kurios neatneša pridėtinės vertės.

Akvilė, Junior Brand Manager Culinary at Nestlé Baltics
Mes neperkame fanų, nes tikime savo produktu! Lojalus fanas mums – tai mūsų produkto vartotojas, o ne už pinigus įsigytas „like‘as“.

Jeigu šie argumentai neįtikino, paprašiau „Socialaus marketingo“ projektų vadovių, kad jos pasakytų savo nuomonę apie fanų pirkimą.

Simona

Kadangi Facebook‘as – tai virtualus tikrasis pasaulis, kuriame vyksta toks pats bendravimas su draugais kaip ir realybėje, tai visi labai gerai žinome, kaip vadinasi žmonės, kuriuos perkame.
Nupirkti fanai – tai tas pats, kas turint savo ledų parduotuvę mokėti žmonėms pinigus už tai, kad jie nusipirktų mūsų ledų. Pinigų švaistymas, ne kitaip.
Na, gerai, nusiperkame fanų. Ir kas tada? Ką jiems pasakosime? „Sveiki, čia taip išėjo, kad Jūs nenorėdami papuolėte į mūsų puslapį ir mes dabar daug reklamuosimės Jums, nors jūs to ir nenorite“. Tokia reklama veikia tualetuose, nes nėra kur akių dėti, Facebook’e – taip lengvai neišsisuksi, nes vartotojai yra TIKRI ir SĄMONINGI.
Kiekvienas prekinis ženklas turi savo tikslinę auditoriją, savo kanalus, kuriais tą auditoriją gali pasiekti. Jei mūsų prekinis ženklas skirtas rusakalbiams, bet mes galvojam, ai reikia daugiau auditorijos, koks skirtumas kam kalbėsime, transliuokit mus per Lietuvos radiją – tai kam tuomet kuriame planus, strategijas, skirstome tikslinę auditoriją?
Facebook puslapiai – tai dar vienas reklamos ir komunikacijos kanalas prie jau esamų – spauda, televizija, radijas. Ten taip pat pagalvojame apie fanų nusipirkimą? Nusiperkam žmones, kurie skaitys laikraštį, kuriame yra mūsų straipsnis ir reklama? Nebepaliekame laikraščio tiražų realiems skaitytojams ir tikslinei auditorijai?! Jeigu žiūrėdami TV3 kanalą netyčia būsite permestas į „Eurosport‘ą“, nes jis jus ką tik nupirko, nejaugi neperjungsite kanalo atgal?
Ir kas mums, kaip prekiniam ženklui, svarbiausia? Kalbėtis su savo TIKSLINE AUDITORIJA IR TIKRAIS JOS NARIAIS ar monologas tarp visiškai nesuinteresuotų vartotojų. Kaip toli nueis tokios žinutės ir ką jos pasieks?

Loreta

Užduokite sau klausimą „Iš kur atkeliauja nupirkti fanai?“. Jokia „firma“ neduos garantijos kokią fanų auditoriją jie surinks. Tai gali būti ir moksleiviai, ir pensininkai, ir turkai, ir amerikiečiai, kurie nesupras, kaip čia atsirado. Puslapis pavirs į internacionalinį chaosą, kuris potencialiam vartotojui pasirodys ne tik keistas, bet ir atstumiantis.
„Kam jums bereikalingai leisti savo pinigus?“. Geriau tuos pinigus skirkite puslapio reklamai, prizams, artimesnio ryšio tarp jūsų ir vartotojų kūrimui. Tai bus žymiai naudingiau nei mokėti žmonėms, kurie renka publiką, ją apgaudami.
„Kaip taisysite padarytą žalą?“. Trinsite kiekvieną nereikalingą vartotoją? O gal dievagositės, kad auditorija susirinko savaime? Mes, kaip socialinių tinklų specialistai, ne vieną kartą matėme fanų pirkimo atvejų ir žinome prie ko tai gali privesti, tad nuoširdžiai Jums siūlome tokios klaidos nedaryti.

Vestina

Mūsų tikslas yra į Facebook‘o puslapį pritraukti kaip įmanoma daugiau potencialių vartotojų ar esamų klientų, o ne šiaip iš gatvės atėjusių žioplių. Kuo daugiau turėsime netikrų fanų, tuo daugiau tikrų mūsų pirkėjų atsisakys puslapio ir rezultatas bus: „norėjau kaip geriau, o išėjo – kaip visada“. Todėl socialiniuose tinkluose būtinas tikrumas, nuoširdumas ir sąžiningumas.

Ir pabaigai, faktai apie fanų pirkimą:
1. Tai nelegalu.
2. Daug fanų reikia tam, kad patenkintumėte savo arba savo boso ego, o ne siektumėte kokybės.
3. Rezultatyvumas Facebook‘e yra matuojamas ne fanų skaičiumi.
4. Perkant fanus, pritraukiami žmonės, kurie tiesiog pamatė juokingą video ir buvo apgauti.
5. Facebook‘as transliuoja puslapių žinutes tik maždaug vidutiniškai 10-15% jūsų puslapio auditorijos, t.y. jeigu turite 10.000 fanų, maždaug 1000-1500 fanų pamatys Jūsų įrašą. Jeigu turite 1000 tikrų fanų ir nusiperkate 9000 netikrų fanų, kokia tikimybė, kad Facebook‘as parodys įrašus tai auditorijos daliai, kuriai iš tikrųjų rūpite?
Ta auditorijos dalis, kuri mato jūsų įrašus, gali augti arba mažėti – priklausomai nuo to, kiek žmonių, pamačiusių jūsų įrašą, juo susidomės, arba kiek žmonių, pamačiusių jūsų įrašą, jį paslėps. Tikriausiai nereikia įrodinėti, kad žmonės, apgaulės būdu privilioti į jūsų puslapį bus labiau linkę slėpti jūsų įrašus, taip dar labiau sumažindami galimybes išties jūsų prekės ženklu besidomintiems vartotojams pamatyti jo įrašus…
6. Fanų pirkimas – tai tas pats kas siųsti SPAM‘ą per elektroninį paštą, tik žmonių pyktis socialioje erdvėje yra kur kas didesnis ir jie yra linkę šiuo pykčiu pasidalinti su savo draugais. Tikriausiai pasakoti apie reputaciją ir poveikį prekiniam ženklui neverta. Panašų palyginimą jau yra daręs Aidis ankstesniame mūsų blog’o įraše apie Facebook puslapių komunikacijos subtilybes.
7. Ar daug žinote dalykų, kurie būna pigūs ir kokybiški? Pavyzdžiui, pigus Lexus‘as, pigūs juodieji ikrai, pigus Rolex‘as, kas dar?

Turiu vieną pavyzdį, kaip potencialūs mūsų klientai, viena lietuviška įmonė, nesiklausė mano įtikinėjimų nepirkti fanų ir nusipirko. Išėjo taip, kad tas video, kuriuo būdavo viliojami „netikri“ fanai nukeliavo iki Baltarusijos ir iš visos 10.000 žmonių grupės, apie 80% buvo baltarusiai. Ar galite įsivaizduoti, kokia buvo jų reakcija, kai ši įmonė pradėjo savo akcijų komunikaciją lietuvių kalba? 🙂

Todėl reziumė paprastas: ne-pir-ki-te ne-tik-rų fa-nų! 🙂


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

13 responses to “Žmonės! Pirkite fanus, duosiu gerų kontaktų!”

  1. Justė sako:

    Tai kad tie, kas perka, vargu ar skaito tokius tinklaraščius kaip šis. 🙂
    O šiaip, negi rimtai vis dar yra tokių, kurie pasimauna ant tokio tipo „video peržiūrų“? Ar netikrus fanus kažkokiais įmantresniais būdais gaudo dabar?

    • Juste – taip, ir labai daug. Būdai, žinoma, įmantrėja ir nestovi vietoje, tačiau ir ant pačių primityviausių vis dar pasikabina daugybė vartotojų. Tik galbūt skiriasi temos – juk video gali būti ir su „Jasikevičiaus game-winning tritaškis“ ir su „Butkevičius eilinį kartą paprieštaravo pats sau“ – o juos paspaudus, gali būti ne 12345 testas, o tiesiog „nepasispaudžiantis“ play mygtukas, slapta tave užfaninantis bent viename puslapyje..:)

  2. Manau, kad draugų (fanų) neverta pirkti – tai „katė maiše“. Be to, tai visiškai „nutemps“ Jus nuo kelio į tikslinę auditoriją, kadangi natūralus gerbėjų srautas bus skiedžiamas neaiškiais individais, dažnai tampančiais tuo deguto šaukštu medaus statinėje.

  3. „5. Facebook‘as transliuoja puslapių žinutes tik maždaug vidutiniškai 10-15% jūsų puslapio auditorijos, t.y. jeigu turite 10.000 fanų, maždaug 1000-1500 fanų pamatys Jūsų įrašą. Jeigu turite 1000 tikrų fanų ir nusiperkate 9000 netikrų fanų, kokia tikimybė, kad Facebook‘as parodys įrašus tai auditorijos daliai, kuriai iš tikrųjų rūpite?“

    Pagal tikimybių teoriją, tai jeigu Facebook’as transliuoja 10-15%, tai tie procentai bus tokie patys bet kokiam kiekiui žmonių. T.y. jeigu pridėsime tūkstančius puslapio fanų, tai nereiškia, kad tie procentai pasikeis kažkaip. Bus tie patys 10-15% nuo bet kokios dalies fanų, t.y. nuo tikrų fanų išliks tie patys 10-15%.

    Beje, pagal ką tie 10-15% nustatyti? Gal tie netikri fanai niekada ir nepatenka į tuos procentus, nes jie pagal Facebooko algoritmus atrenkami, kaip dar nesidomintys prekės ženklu?

    • Povilai, FB EdgeRank algoritmas remiasi ne tikimybių teorija, o tuo, kiek žmonių iš tavo turimų fanų sureagavo į tavo puslapio įrašus. Ir tas vidutinis Arijaus paminėtas skaičius tėra vidurkis – tai reiškia, kad į kokybiško puslapio kokybiškus įrašus reaguojant dideliam skaičiui fanų, jie bus rodomi ir 50, ir gal net 100 procentų puslapio gerbėjų. Tuo tarpu puslapis su pripirktu 10.000 rizikuoja tuo, kad jeigu įrašas bus parodytas 8000 fanų, ir tik labai maža dalis jų sureaguos, kitas įrašas bus parodytas tik, sakykim, 5000 fanų, dar kitas – 2000, ir tas skaičius pastoviai mažės.

  4. Arijus sako:

    Ne vienas ir ne du mūsų klientai nuolat gauna pasiūlymus pirki fanus, grupes ir t.t. Kartu, beje, pridedami ir case study, kaip vienai ar kitai kompanijai pasisekė:) Sąrašas yra įdomus. Asmeniškai manau (rizikuodamas būti išvadintas ciniku), kad būtent nereikia drausti pirkti fanus (nors manau, kad šitas trendas yra iš 2011 metų). Tokiu būdu atsisijos normalios kompanijos, kurių socialžmonės suvokia, kokį velnią veikia tinkluose. Tie, kurie nesuvokia, jiems nepadėsi. Kartu kaltę tegu prisiima ir patarėjai, kurie fanų skaičiumi vertina rezultatus

    • Iš principo sutinku. Tik dėl trendo – deja, kaip tik dabar pradedam matyti „antrą bangą“ – atgimsta pardavėjai, tobulėja jų spaminimo metodikos, ir vis atsiranda perkančiųjų. Aišku, dauguma jų klientų – smulkus verslas, prisiklausęs patarimų, kad „nieks nenorės jungtis prie jūsų puslapio, jei ten bus mažai gerbėjų“. Turbūt, kad tokiems belieka leisti pasimokyti iš savo klaidų, bet savo poziciją ir neigiamą požiūrį į šitą reiškinį vis tiek norisi „užakcentuoti“:)

  5. aure sako:

    Pirkti fanai yra fanai-troliai. Gavau prižiūrėti du puslapius iš kurių vienas tikrai sąžiningai susirinko visus gerbėjus, o kitas profilis buvo perimtas su daug fanų ir neaiški jų atsiradimo istorija. Dabar jau tikrai aišku kaip tie fanai atsirado- jeigu kas nors pakomentuoja, tai tik kai padarai rašybos klaidą. Ir tokio profilio jau kurį laiką nepavyksta pagydyti. Kaip manote ar įmanoma? Primasis, kur žmonės savo noru tapo gerbėjais, tiesiog lūžta nuo „engagement“, o antrasis tik ritasi žemyn, kad ir kaip stengtumeisi.

  6. Majklas sako:

    Neturėdamas ką veikti, sukūriau žmonėms pagalbinį puslapiuką: http://sukciai.nereal.us/ kuriame galima „atlaikinti“ netyčia video nuorodose pakliuvus į spąstus.. Užėjus į tuos puslapius 3-9 draugai būna jų draugai, nors nė vienas apie tai nežino 🙂
    Spread the WORD!

  7. […] naujų vartotojų, o kitą dieną sumažėja 3000 vartotojų. Taip nutinka dėl to, kad puslapis padarė vieną ryškiausių Facebook klaidų ir nusipirko fanų. Kadangi tokiems “naujiems fanams” dažniausiai bus neįdomu, apie ką kalba puslapis, […]

  8. […] aktyviau identifikuojamos ir šalinamos, o jų pasiekiamumas mažės. Apie tokių nuorodų žalą daug kartų kalbėjome kitame – fanų pirkimo – kontekste, norėdami prablaivinti tuos, kurie galvoja, kad like’ų skaičius jų puslapyje – […]

  9. Darja sako:

    Laba diena! Teko neseniai uzminti ant skelbimo, kuriame yra aprasomi budai, kaip galima pasipelnyti is facebooko, isnuomojant savo puslapi, ir net parduodant. Iskilo klausimas, ar sukurtas puslapis gali buti traktuotinas kaip zmogaus „some kind of“ nuosavybe. Ar vis tik tokie budai jokiu budu negali buti legalus, pazeigziant FB teises, jei taip, tai kokias?
    Dekoju

    • Darja – taip, puslapis gali būti laikomas mano nuosavybe, galbūt labiau tiek, kiek mano nuomojamas butas yra mano nuosavybė. Aš su juo galiu daryti ką noriu, net ir pernuomoti, jeigu su savininku esu susitaręs. O dėl FB puslapių pardavimo ir perleidimo – čia jau labai daug kas priklauso, kaip surenkami fanai į tą puslapį, kas jiems komunikuojama ir t.t. Trumpas atsakymas – tai galima daryti. Ilgesniame turbūt reiktų kalbėti apie visas išimtis, kurių gali būti tikrai daug 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/zmones-pirkite-fanus-duosiu-geru-kontaktu